اخبار : تفویض صدور مجوزهای شرکت های ثالث خدمات پس از فروش به دانشگاه های قطب کشور

تفویض صدور مجوزهای شرکت های ثالث خدمات پس از فروش به دانشگاه های قطب کشور

بخشی از اختیارات اداره کل تجهیزات پزشکی شامل صدور مجوزهای شرکت های ثالث خدمات پس از فروش به منظور تسهیل و تسریع در امور به دانشگاه های علوم پزشکی قطب کشور تفویض شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت ، مهندی نسیم تربتی ، سرپرست اداره مهندسی و نگهداری تجهیزات پزشکی در نشست مدیران تجهیزات پزشکی دانشگاه های قطب علوم پزشکی کشور گفت: بخشی از اختیارات اداره کل تجهیزات پزشکی شامل صدورمجوزهای شرکت های ثالث خدمات پس از فروش به دانشگاههای قطب سراسر کشور تفویض شد.

وی افزود: این نشست با هدف برگزاری آموزش دستورالعمل صدور مجوز شرکت های ثالت خدمات پس از فروش برگزار شد که طی این دستورالعمل بخشی از اختیارات اداره کل که صدور مجوزهای شرکت های ثالت است به دانشگاههای علوم پزشکی قطب تفویض شد.

وی تصریح کرد: علاوه بر اینکه اداره کل تجهیزات پزشکی مجوزهای مربوطه را صادر می کند، دانشگاه های قطب کشور نیز در کنار اداره کل می توانند مجوز شرکت های ثالث را صادر کنند لیکن شرکت هایی که از این پس از دانشگاه های علوم پزشکی قطب مجوز دریافت می کنند فقط در حوزه خدمات پس از فروش تحت عنوان شرکت ثالث می توانند در محدوده جغرافیایی آن دانشگاه خدمات ارائه دهند.

مهندس تربتی بیان کرد: در این راستا اگر شرکت ثالثی بخواهد خدمات پس از فروش به سراسر کشورارائه دهد باید مجوز فعالیت را از اداره کل تجهیزات پزشکی دریافت کند که این امر می تواند رقابتی را در حوزه خدمات پس از فروش ایجاد کند. براساس این گزارش، روال ارزیابی الزاماتی که شرکت های ثالث باید داشته باشند در این نشست به دانشگاههای علوم پزشکی قطب آموزش داده شد و علاوه براین درحوزه نگهداشت تجهیزات پزشکی ارزیابی عملکرد ، برنامه عملیاتی و کنترل کیفی تجهیزات پزشکی نیز با دانشگاههای قطب همفکری صورت گرفت .

همچنین مقرر شد اقداماتی موثر و مفیدی که دانشگاههای علوم پزشکی قطب انجام می دهند به اداره کل اطلاع رسانی شود تا در اختیار دیگر دانشگاههای کشور قرار گیرد.