اخبار : تسهیل واردات ملزومات پزشکی در آینده نزدیک

تسهیل واردات ملزومات پزشکی در آینده نزدیک

سرپرست اداره ملزومات پزشکی گفت: امیدواریم با اصلاح فرآیندها و تمرکز بر تامین ملزومات پزشکی شاهد تسهیل واردات آن در آینده نزدیک باشیم.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت،مهندس زهره زرین کلاه،سرپرست اداره ملزومات پزشکی اداره کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت با تشریح وظایف اداره ملزومات پزشکی پس از تفکیک از اداره تجهیزات و ملزومات پزشکی افزود:این اداره موظف به بررسی ایمنی و اثربخشی وسایل پزشکی مصرفی عمومی، تخصصی، داروخانه ای و بیمارستانی و همچنین مسئول کنترل قیمت، سیاستگذاری تعدادی و ارزی، قیمت گذاری ریالی، تعیین اولویت گروه کالایی و تامین مراکز درمانی در حوزه ملزومات پزشکی است.

وی با اشاره به برنامه های آتی این اداره اظهار کرد: تسریع در فعالیت های جاری اداره کل، رفع مشکلات ناشی از تحریم ها، پایش منظم بازار، تحلیل آماری داده ها، ارتباط بیشتر با حوزه بالینی و اساتید این حوزه، استفاده از آزمایشگاه های داخلی در راستای افزایش ارتقا سطح کیفی محصولات و همچنین اصلاح قیمت گذاری، آموزش های دوره ای کارشناسان و حضور فعال در عرصه نمایشگاه ها و کنگره های تخصصی، ارتباط نزدیک با دانشگاه ها و مراکز درمانی از برنامه های آتی این اداره است.

سرپرست اداره ملزومات پزشکی بیان کرد: در حال حاضر با برگزاری جلسات منظم با تامین کنندگان اصلی بازار، ارتباط با اتحادیه و انجمن تجهیزات پزشکی، بررسی مشکلات و دسته بندی آن و تمرکز بر تامین ملزومات پزشکی سعی در چاره اندیشی و تسهیل امور جاری داریم همچنین امیدواریم با اصلاح فرایندها شاهد تسهیل واردات ملزومات پزشکی در آینده نزدیک باشیم.

مهندس زرین کلاه در خصوص تفکیک اداره تجهیزات و ملزومات پزشکی به دو اداره تخصصی تر گفت: با توجه به حجم بالای واحد کارشناسی واردات و متفاوت بودن حوزه تجهیزات و ملزومات از نظر بررسی کیفی محصولات و دغدغه های این دو حوزه، تفکیک دو اداره ملزومات و تجهیزات به طور قطع باعث تسریع امور و چابکی ادارات خواهد شد.

وی افزود: این اداره با تلاش مضاعف و همکاری نزدیک با سایر ادارت تلاش می کند تا گامی موثر در برآورده کردن مشکلات حوزه درمان و ایجاد زنجیره نظارت کامل بر حوزه ملزومات پزشکی بردارد.

سرپرست اداره ملزومات پزشکی تاکید کرد: فرآیند کلی ثبت کالا و دریافت کد IRC ثابت و به صورت الکترونیکی و برای تمام کالاها واحد است. همچنین فرایند آن به تایید کمیته فنی رسیده اما روال های جاری بازنگری خواهد شد.