اخبار : بازنگری تعرفه خدمات پس از فروش دستگاه های دیالیز و تصفیه آب R-O

بازنگری تعرفه خدمات پس از فروش دستگاه های دیالیز و تصفیه آب R-O

سرپرست اداره مهندسی و نگهداری تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت گفت: تعرفه خدمات پس از فروش دستگاه های دیالیز و تصفیه آب R-O در دست بازنگری قرار گرفته است و به زودی به تمام دانشگاهها،مراکز درمانی و شرکت های تجهیزات پزشکی ابلاغ می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت،نشست هم اندیشی با شرکت های ارائه دهنده خدمات پس از فروش دستگاه های دیالیز و تصفیه آب R-O با هدف بررسی مشکلات شرکت ها با حضور سرپرست اداره مهندسی و نگهداری تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت برگزار شد.

مهندس تربتی،سرپرست اداره مهندسی و نگهداری تجهیزات پزشکی در این نشست هم اندیشی افرود: پس از جمع بندی و بررسی مشکلات عملی شرکت ها، جلسه ای را با مرکز مدیریت پیوند معاونت درمان در وزارت بهداشت برگزار خواهیم کرد تا دستورالعمل جدید، نهایی شود.

وی اظهار کرد: این دستور العمل به زودی نهایی و تدوین خواهد شد و پس از بارگذاری بر روی سایت اداره کل تجهیرات پزشکی،به تمامی دانشگاهها، مراکز درمانی و شرکت های تجهیزات پزشکی ابلاغ می شود. براساس این گزارش،دستور العمل این تعرفه در سال 85 تدوین شده و تاکنون متن آن بازنگری نشده است،لذا شرکت ها با مشکلات متعددی در این خصوص مواجه شدند که بیشتر این مشکلات با توجه به تغییر هزینه های جانبی تعریف شده در دستورالعمل است.

در این نشست، مشکلات شرکت ها در خصوص تعرفه خدمات پس از فروش دستگاه های دیالیز و R-O مطرح شد و گزارشاتی در خصوص نگهداشت دستگاه های دیالیز در مراکز ارائه و مقرر شد تا اداره مهندسی و نگهداری تجهیزات پزشکی دستورالعمل های مشترکی را برای کاهش هزینه مراکز درمانی با رعایت اصول سرویس و نگهداری دستگاه تدوین کند تا علاوه بر ارتقا دستگاه های دیالیز و افزایش ساعت کارکرد، مراکز دیالیز بتوانند بهترین خدمات را با هزینه کمتر ارائه کنند.