اخبار : تدوین الزامات کالیبراسیون سیمولاتور و آنالایزرهای مورد استفاده در حوزه تجهیزات پزشکی برای نخستین بار در کشور

تدوین الزامات کالیبراسیون سیمولاتور و آنالایزرهای مورد استفاده در حوزه تجهیزات پزشکی برای نخستین بار در کشور

سرپرست اداره مهندسی و نگهداری تجهیزات پزشکی گفت: تدوین الزامات کالیبراسیون سیمولاتور و آنالایزرهای مورد استفاده در حوزه تجهیزات پزشکی برای نخستین بار در کشور آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تجهیرات پزشکی، مهندس نسیم تربتی سرپرست اداره مهندسی و نگهداری در جلسه تدوین الزامات کالیبراسیون آنالایزرهای حوزه تجهیزات پزشکی گفت: در این جلسه الزامات فنی آزمایشگاههای کالیبراسیونی که می خواهند در حوزه تجهیزات پزشکی فعالیت کنند، مشخص می شود.

وی تصریح کرد: آزمایشگاههای کالیبراسیون متعددی در سطح کشور وجود دارد اما آزمایشگاههایی که بخواهند در حوزه تجهیزات پزشکی فعالیت کنند و یا بتوانند آنالایزرها و سیمولاتورهای مورد استفاده توسط شرکتهای تجهیزات پزشکی را کالیبره کنند، نداشتیم لذاجلسات متعددی با حضور فعالان و صاحب نظرانی که در این حوزه فعالیت دارند برگزار شده تا بتوان از تجربیات آنها در این زمینه بهره برد.

مهندس تربتی افزود: در این جلسات نظرات آنها دریافت و بررسی های کارشناسی در سطح اداره کل صورت گرفت و در نهایت توانستیم برخی الزامات آزمایشگاههای کالیبراسیون برای آنالایزرها و سیمولاتورهای تجهیزات پزشکی را برای نخستین بار در کشور مشخص و تدوین کنیم.

وی ابراز امیدواری کرد: طی چند ماه آینده آزمایشگاهها کالیبراسیونی که امکانات و تجهیزات لازم برای فعالیت و ارائه خدمت در این حوزه را داشته باشند شناسایی و معرفی خواهیم کرد.