اخبار : آثار پر برکت طرح تحول سلامت در سراسر کشور به خصوص مناطق محروم بسیار مشهود است

آثار پر برکت طرح تحول سلامت در سراسر کشور به خصوص مناطق محروم بسیار مشهود است

معاون اول رییس جمهور گفت: طرح تحول نظام سلامت از مهمترین اولویت های کشور است و دولت مصمم است که این طرح را ادامه دهد.

به گزارش وبدا به نقل از پایگاه خبری معاون اول ریاست جمهوری، دکتر اسحاق جهانگیری در آیین نکوداشت روز ملی بیمه سلامت با بیان اینکه براساس محاسبات بانک مرکزی ایران در حال حاضر، بیش از 100 میلیارد دلار ذخایر ارزی در کشور وجود دارد، خاطرنشان کرد: خوشبختانه بخش عمده ای از داروی مورد نیاز در داخل کشور تولید می شود و برای سال جاری حدود 3.5 میلیارد دلار برای تامین مواد اولیه و تجهیزات دارویی و پزشکی اختصاص یافته و برای تامین کالاهای اساسی نیز حدود 13 میلیارد دلار تخصیص یافته که اگر نیاز باشد میزان آن بیشتر خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه در سررسید اعلام شده از سوی آمریکا هیچ اتفاقی در نیمه آبان ماه رخ نخواهد داد، گفت: هر اتفاقی که قرار بود بیفتد در ۳ تا ۴ ماه گذشته انجام دادند و ما نیز در مقابل، اقداماتی که لازم بود را انجام داده ایم.

دکتر جهانگیری با بیان اینکه باید آنچه در توان داریم را در خدمتگزاری به مردم هزینه کنیم، افزود: آبروی همه ما فدای ملت ایران است و امروز هر شخصی که توان حل مشکلات را دارد باید برای خدمت به مردم به صحنه بیاید.

وی در ادامه یکی از نیازهای اصلی مردم را نیاز به بهداشت و درمان و حوزه سلامت برشمرد و با یادآوری اینکه یکی از دستاوردهای مهم دولت یازدهم اجرای طرح تحول نظام سلامت بود، خاطرنشان کرد: مهمترین پیام این طرح به مردم این بود که دولت تلاش می کند سازوکاری تعریف کند تا زمانی که مشکل و بیماری برای مردم به وجود می اید، دغدغه آنها به حداقل ممکن کاهش یابد.        

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه سیاستگذاری و برنامه ریزی برای خدمت به مردم از وظایف دولت است، گفت: امروز که زندگی مردم در فشار اقتصادی قرار گرفته، دولت بیش از 10 هزار میلیارد تومان برای حمایت از اقشار ضعیف جامعه اختصاص داده است.

وی یکی از دلایل موفقیت اجرای طرح تحول نظام سلامت را اجرای دقیق و درست این طرح عنوان کرد و اظهار داشت: گاهی تصمیمات و سیاستگذاری های خوبی انجام می شود، اما آثار آن در کشور موفقیت آمیز نیست که علت آن عدم اجرای مناسب آن سیاست ها است. خوشبختانه طرح تحول نظام سلامت توسط دکتر هاشمی که وزیری دلسوز و عاشق مردم است به اجرا درآمد و تا به امروزبه خوبی پیش رفته و دستاوردهای آن بی نظیر بوده است.

دکتر جهانگیری با اشاره به بازدیدهای خود از بیمارستان ها و مراکز درمانی قبل و بعد از اجرای طرح تحول نظام سلامت، تصریح کرد: آثار پر برکت اجرای این طرح در سراسر کشور و به خصوص در نقاط دور افتاده و محروم بسیار مشهود است و برنامه های مرتبط با این طرح که برنامه هایی گسترده است، مجموعه وسیعی از خدمات مرتبط با سلامت را شامل می شود.

وی افزود: البته منابع بودجه ای کشور محدود است و امکان آنکه بتوانیم به یکباره منابع درآمدی کشور را دو برابر کنیم وجود ندارد و در این شرایط مهمترین اقدامی که باید انجام شود، اولویت بندی است تا منابع موجود به طرح هایی اختصاص یابد که در اولویت کشور قرار دارند.

معاون اول رییس جمهور در ادامه با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب، رییس جمهور و ملت ایران بر استمرار طرح تحول سلامت، تصریح کرد: طرح تحول نظام سلامت از مهمترین اولویت های کشور است و دولت مصمم است که این طرح را ادامه دهد.