اخبار : برگزاری جلسات هم اندیشی با شرکت های تامین کننده اقلام مصرفی

برگزاری جلسات هم اندیشی با شرکت های تامین کننده اقلام مصرفی

سرپرست اداره ملزومات پزشکی اداره کل تجهیزات پزشکی از برگزاری جلسات هم اندیشی با شرکت های تامین کننده اقلام مصرفی به منظور تسریع در رفع مشکلات آنان خبرداد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت، مهندس زهره زرین کلاه، سرپرست اداره ملزومات پزشکی اداره کل تجهیزات پزشکی افزود: این اداره در راستای تسریع در رفع مشکلات ناشی ازتحریم ها، پایش منظم بازار و تامین مراکز درمانی جلساتی با شرکت های تامین کننده سبد اقلام مصرفی شامل بیهوشی و تنفسی، قلب و عروق، ارتوپدی و برخی از اقلام مصرفی عمومی برگزار کرده است.

وی تصریح کرد: در جلساتی که بطور جداگانه با شرکت های تامین کننده در حوزه های مختلف برگزار شد مشکلات و راهکارهای شرکت های تامین کننده مورد بحث و بررسی قرار گرفت که مشکلات پولی و بانکی شرکتها عمده ترین مشکل عنوان شد.

وی با بیان اینکه بیشتر شرکت های تامین کننده اقلام مصرفی مشکلات مشابهی را مطرح کردند گفت: معوقات مراکز به شرکت ها، قیمت گذاری ارزی و ریالی، عدم تطابق قیمت ها در سامانه گمرک و قیمت تعیین شده اداره کل تجهیزات پزشکی و عدم امکان به موقع انتقال ارز از مشکلات مطرح شده شرکتهای تامین کننده اقلام مصرفی است که طی برگزاری این جلسات عنوان شده است.

سرپرست اداره ملزومات پزشکی اداره کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت اظهار کرد: به منظور تسریع درارائه خدمات مطلوب پیشنهاد شد ، کالاهای استراتژیک در اولویت لیست ارسالی به بانک مرکزی جهت تسریع در تخصیص ارز قرار گیرند و قیمت های ریالی بروزرسانی و قیمت های ارزی اصلاح شوند.

مهندس زرین کلاه با بیان اینکه اولویت کاری واحد ملزومات پزشکی برای تسریع و تسهیل در امور واردات شرکت های تامین کننده است، افزود: برای اینکه شرکت ها بتوانند در شرایط تحریم نیز فعالیت داشته باشند راهکار و پیشنهاداتی در نظر گرفته شده است تا این شرکت ها فرایند راحتتری برای واردات کالا داشته باشند.

گفتنی است، در جلساتی که در خصوص مشکلات انتقال پول، سیاست گذاری تعدادی و ارزی و قیمت گذاری برگزار شد کارشناسان گروه نظارت بر تامین تجهیزات پزشکی حضور داشتند.
لازم به ذکر است برگزاری جلسات هم اندیشی با شرکتها گروهی و یا جداگانه به صورت مرتب ادامه دارد تا در کمترین زمان دغدغه های این حوزه چاره اندیشی و انتقال یابد.