اخبار : برای پیشگیری از سرما خوردگی شلغم بخورید

برای پیشگیری از سرما خوردگی شلغم بخورید

کارشناس نظارت بر فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل معاونت غذا و داروی همدانگفت: برای پیشگیری از سرماخوردگی، افراد می‌توانند چند بار در هفته شلغم میل کنند.

به گزارش ایفدانا -  به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان، دکتر نگار مهری با بیان اینکه شلغم از نظر طب سنتی ایران گرم و تر است، افزود: افراد باید سعی کنند در فصل زمستان برای پیشگیری از سرماخوردگی و بیماری‌های تنفسی چند بار در هفته شلغم مصرف کنند. شلغم همچنین با خاصیت میکروب زدایی خود بدن را پاکسازی کرده و مواد سمی را از بدن انسان خارج می‌کند.

وی خواص این گیاه دارویی را به شرح ذیل اعلام کرد:

پیش‌گیری از سرطان با خوردن شلغم: شلغم حاوی مقدار زیادی از آنتی اکسیدان‌ها و مواد مغذی است که خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد.

سلامت قلب و کاهش کلسترول: شلغم دارای خاصیت ضد التهابی است و از حملات قلبی و بیماری‌های قلبی پیش‌گیری می‌کند.

مصرف برگ شلغم و سلامت گوارش: شلغم دارای مقدار زیادی فیبر می‌باشد که این میزان فیبر، به حفظ سلامت دستگاه گوارش بدن کمک می‌کند

سلامت استخوان‌ها با مصرف شلغم: شلغم یک منبع غنی از کلسیم، پتاسیم و مواد معدنی ضروری برای رشد استخوان‌هاست که به جلوگیری از بیماری‌های استخوان مانند پوکی استخوان کمک می‌کند.

شلغم داروی سرماخوردگی: از دیگر خواص شلغم می توان به این نکته اشاره کرده که این گیاه یک آنتی‌ بیوتیک طبیعی است و مقاومت بدن را در برابر بیماری‌های ویروسی و عفونی بالا می‌برد.