اخبار : امکان مشاهده فهرست ثبت سفارشات اولویت یک برای دریافت ارز،جهت شفافیت عملکرد در سایت اداره کل

امکان مشاهده فهرست ثبت سفارشات اولویت یک برای دریافت ارز،جهت شفافیت عملکرد در سایت اداره کل

سرپرست گروه نظارت بر امور گمرکی و بانکی گفت: فهرست ثبت سفارشات اولویت یک، که به بانک مرکزی جهت تخصیص ارز با نرخ رسمی و نیمایی ارسال شده ، برای اطلاع رسانی و شفافیت عملکرد درسایت imed.ir منتشرو قابل مشاهده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت، مهندس زهرا نیکخواه، سرپرست گروه نظارت بر امور گمرکی و بانکی اداره کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت، با تشریح فعالیت و اقدامات این گروه افزود: این گروه با هدف راهنمایی و هدایت فعالان درحوزه تجهیزات پزشکی در امور مربوط به سامانه های جامع تجارت، ttac درامور بانکی و گمرکی تشکیل شده است.

سرپرست گروه نظارت بر امور گمرکی و بانکی اداره کل تجهیزات پزشکی، اظهار کرد: تمامی کالاهای تجهیزات پزشکی درکمیته تخصیص ارزمورد بررسی قرار گرفته و لیست کالاهای اولویت یک مشمول دریافت ارز با نرخ رسمی مشخص شده است. این لیست به همراه تعرفه و کدهای IRC مربوط به هر کالا درسامانه های مربوطه به صورت سیستمی بروزرسانی شده است.

مهندس نیکخواه درخصوص تخصیص ارز از سوی بانک مرکزی، گفت: متقاضیان پس از ثبت درخواست خود درسامانه جامع تجارت www.ntsw.ir وارسال سیستمی به سامانه ttac درصورت تأیید وزارت بهداشت، شماره ثبت سفارش برای این درخواست صادر می شود و در صوتی که متقاضی برای تخصیص ارز دچار مشکلی شود باید شماره ثبت سفارش خود را در سامانه اعلام مشکلات (ثبت سفارش، بانک، گمرک) www.imed.ir با عنوان مشکل بانکی/ عدم تخصیص ارز ثبت کند که درخواست ها برای بانک مرکزی به منظور تخصیص ارز ارسال می شود.

وی تصریح کرد: فهرست ثبت سفارشات اولویت یک، که به بانک مرکزی جهت تخصیص ارز با نرخ رسمی و نیمایی ارسال شده است ،برای اطلاع رسانی و شفافیت عملکرد فعالیت های این گروه درسایت imed.ir منتشر و قابل مشاهده است.

مهندس نیکخواه درخصوص کالاهایی که دارای نقص اصل مدارک بوده یا منتظر تخصیص ارز هستند گفت: شرکت ها می توانند برای تسریع در ترخیص این پرونده ها از مسیر ترخیص با حداقل اسناد استفاده کنند که اداره کل تجهیزات پزشکی پس از دریافت درخواست شرکت و گذراندن مراحل بعدی، نامه ترخیص با حداقل اسناد را به گمرک صادر می کند.

سرپرست گروه نظارت بر امور گمرکی و بانکی اداره کل تجهیزات پزشکی ،یاد آور شد: به منظور اطلاع رسانی به فعالان حوزه تجهیزات پزشکی آخرین اخبار و مصوبات درخصوص تخصیص ارز در سایت اداره کل منتشر و سوالات متداولی که در این حوزه وجود دارد به صورت پرسش و پاسخ در لینک سوالات متداول ارزی قرار داده می شود. همچنین در نظر داریم لینک اختصاصی گروه نظارت بر امور گمرکی و بانکی را در سایت اداره کل برای سهولت دستیابی شرکت ها به اخبار و موضوعات مربوط به این گروه قراردهیم.

وی ازتامین کنندگان تجهیزات پزشکی درخواست کرد: قبل ازمراجعه حضوری یا پیگیری درخواست های خود، مطالب سایت اداره کل تجهیزات پزشکی را مطالعه کنند.