اخبار : عدم مجوز ورود به واردات نخ های جراحی بی کیفیت در پاسخ به اخبار مندرج در یک رسانه

عدم مجوز ورود به واردات نخ های جراحی بی کیفیت در پاسخ به اخبار مندرج در یک رسانه

مجوز ورود به واردات نخ های جراحی بی کیفیت از سوی اداره کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت صادر نشده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت، مهندس سیدمجید موسوی کارشناس تجهیزات پزشکی اداره ملزومات پزشکی گفت: در پاسخ به اخبار منتشره، هیچ گونه مجوز ورود به واردات نخ های جراحی بی کیفیت داده نشده و نخواهد شد.

وی افزود در حال حاضر 15 کمپانی معتبر دنیا در زمینه نخ جراحی از سوی وزارت بهداشت در پورتال imed ثبت شده اند و 80% میزان واردات از کشورهای آمریکا و اروپایی می باشد و تنها دو کمپانی از کشور چین و هند در سامانه imed ثبت شده اند که آنها نیز به لحاظ کیفی مطابق با ضوابط وزارت بهداشت بوده و دارای FDA آمریکا و CE اتحادیه اروپا می باشند.

مهندس موسوی گفت: این دو کمپانی چینی و هندی از سال 1390 وارد بازار ایران شده اند و با توجه به قیمت قابل رقابت و مناسب و فروش این دو کمپانی در آمریکا و اروپا، دلیلی برای عدم مجوز وجود ندارد و تاکنون نیز گزارش مشکل کیفی از نخ های جراحی وارداتی آنها به وزارت بهداشت گزارش نشده است.

لازم به ذکر است کلیه اساتید و مراکز درمانی و عموم مردم در صورت مشاهده مشکلات کیفی نخ های جراحی و سایر تجهیزات و ملزومات پزشکی، می توانند با مراجعه به لینک اعلام مشکلات کیفی تجهیزات پزشکی در پورتال imed.ir نسبت به ثبت گزارش مشکلات کیفی اقدام نمایند تا پس از بررسی و در صورت صحت گزارش برای استفاده عموم به صورت فراخوان( Recall) اقدام گردد.