اخبار : ایجاد سامانه‌ای برای تخصیص عادلانه ارز و ایجاد ثبات در بازار عرضه تجهیزات پزشکی

ایجاد سامانه‌ای برای تخصیص عادلانه ارز و ایجاد ثبات در بازار عرضه تجهیزات پزشکی

پوربافرانی گفت: برای نخستین بار، سامانه‌ای برای تخصیص عادلانه ارز و ایجاد ثبات در بازار عرضه تجهیزات پزشکی افتتاح می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت، دکتر عباس پوربافرانی عضو کمیسیون بهداشت مجلس، به خانه ملت گفت: راه‌اندازی سامانه‌ای که در راستای شفافیت در حوزه تجهیزات پزشکی قطعا نقش اثرگذاری در تخصیص عادلانه ارز و ایجاد ثبات در بازار عرضه تجهیزات پزشکی خواهد داشت.

این نماینده مردم در مجلس دهم بابیان‌اینکه انجام صادرات دارو و تجهیزات پزشکی در زمان تحریم به نیاز کشور بستگی دارد، افزود: قرار بر این شده است که کمیسیون بهداشت و درمان هم به طور جداگانه طی نشستی حوزه صادرات دارو و تجهیزات پزشکی در زمان تحریم را با حضور مسئولان مربوطه مورد بررسی قرار دهد.

پوربافرانی خاطرنشان کرد: اخیرا" نشستی با مسئولان اداره کل تجهیزات پزشکی پیرامون بررسی وضعیت واردات مواد اولیه مورد نیاز برای تولید این محصولات و صادرات آنها و نحوه تخصیص ارز بدان در زمان تحریم داشتیم، اما زمان آن بسیار کوتاه بود و این در حالی است که بررسی این موضوع نیازمند زمان بیشتری است.

نماینده مردم نایین، خور، بیابانک در مجلس دهم شورای اسلامی، در مورد تاثیر تحریم‌ها بر حوزه دارو و تجهیزات پزشکی به ویژه در حوزه صادرات، ادامه داد: نمی‌توان گفت که دارو و تجهیزات پزشکی در لیست تحریم‌ها قرار نمی‌گیرد، چرا که این موضوع را دشمنان تعیین می‌کنند، اما لازم است تدبیری اندیشیده شود تا حوزه دارو و درمان در زمان تحریم دچار مشکل نشود.

وی اظهار کرد: این امری طبیعی است که باید بر اساس نیاز بازار و وضعیتی که در کشور وجود دارد صادرات صورت بگیرد، به این معنای اینکه برای برخی تجهیزات امکان صادرات داشته باشیم که نیاز آن در کشور تامین شده باشد، نه تنها اشکالی ندارد، بلکه نقش موثری در جهت رفع مشکلات اقتصادی کنونی خواهد داشت.