اخبار : حضور تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی در عرصه بین المللی، گامی موثر در جهت افزایش صادرات ١٠ برابری

حضور تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی در عرصه بین المللی، گامی موثر در جهت افزایش صادرات ١٠ برابری

مشاور وزیر و مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت گفت: چنانچه کشور بخواهد براساس برنامه چشم انداز عمل کند، باید تولید ناخالص ملی را افزایش دهد، بنابراین توجه به صادرات تجهیزات پزشکی یکی از ابعادی است که منجر به افزایش تولید ناخالص ملی می شود.

دکتر رضا مسائلی در حاشیه بازدید از خط تولید منسوجات نبافته اسپان باند شرکت بافتینه و بافتسان در ملایر  در گفت و گو با وبدا، با بیان اینکه کشور ما در زمینه تولید تجهیزات پزشکی ظرفیت خوبی دارد، اظهار داشت: مطابق با هدف گذاری در زمینه افزایش ١٠ برابری صادرات تجهیزات پزشکی، گام های خوبی برداشته شده و در تلاش هستیم این هدف تا پایان سال محقق شود.   

وی افزود: باید به این نکته توجه شود که چنانچه کشور بخواهد براساس برنامه چشم انداز عمل کند، باید تولید ناخالص ملی را افزایش دهد، بنابراین توجه به صادرات تجهیزات پزشکی یکی از ابعادی است که منجر به افزایش تولید ناخالص ملی می شود.  

مشاور وزیر و مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت با بیان اینکه حضور در عرصه های بین المللی حس رقابت بین تولیدکنندگان را افزایش داده و منجر به ارتقای کیفیت محصولات می شود، تصریح کرد: نمایشگاه تجهیزات پزشکی مدیکا در شهر دوسلدورف آلمان کار خود را از روز گذشته آغاز کرده است، این نمایشگاه بزرگترین نمایشگاه تجهیزات پزشکی در دنیا بوده و جای خرسندی است که ٢٠ شرکت تجهیزات پزشکی ایرانی در این نمایشگاه حضور دارند  که از این تعداد، ٦ شرکت برای اولین بار موفق به حضور در این نمایشگاه شده اند. این ٦ شرکت تولیدکننده نسل جدید تجهیزات پزشکی هستند که با حضور در این نمایشگاه، خود را محک می زنند.   

وی با بیان اینکه حضور در عرصه های بین المللی فرصت خوبی را برای تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی در زمینه معرفی محصول و جذب مشتری در فضای بین المللی فراهم می کند، عنوان کرد: زمانی که تولیدکنندگان ایرانی بتوانند هرچه بیشتر محصولات خود را معرفی کرده و مشتری بیشتری جذب کنند، به هدف افزایش ١٠ برابری صادرات تجهیزات پزشکی نزدیک تر می شویم.  

وی با اشاره به خط تولید منسوجات نبافته اسپان باند ملایر گفت: گروه صنعتی بافتینه و بافتسان بزرگترین تولید کننده انواع منسوجات نبافته پزشکی و صنعتی در کشور محسوب می شوند که علاوه بر تامین نیاز داخلی، توان صادرات به سایر کشورها را نیز دارند.  

دکتر مسایلی خاطرنشان کرد: این مجموعه ظرفیت فوق العاده ای برای کشور فراهم کرده و یکی از 5 تولیدکننده منسوجات نبافته پزشکی محسوب می شود که نیاز 42 تولیدکننده البسه پزشکی در کشور را تامین می کند.

براساس این گزارش، گروه صنعتی بافتینه و بافتسان فعالیت صنعتی خود را با تولید انواع موکت و نخ های پلی پروپیلن آغاز کرد. این گروه صنعتی به دنبال سیاستگذاری استراتژیک در زمینه سرمایه گذاری و با استفاده از مدرن ترین تکنولوژی روز دنیا اقدام به تولید منسوجات نبافته در شهرستان ملایر (استان همدان) کرده است.  

منسوجات نبافته اسپان باند خط تولید شرکت بافتینه با استفاده از تکنولوژی Reicofil با عرض 3200 میلیمتر تولید می شود. این شرکت دارای 4 خط تولید بوده و در مجموع توان تولید بیش از 43000 تن در سال را دارد. تولیدات این خط جهت مصارف صنعتی و پزشکی کاربرد دارد.   

همچنین، منسوجات تولیدی شرکت بافتسان نیز با عرض حداکثر 4200 میلیمتر تولید شده و دارای 3 خط تولید است. مجموع ظرفیت تولید این شرکت 51000 تن در سال بوده و این محصولات جهت مصارف صنایع پزشکی و بهداشتی کاربرد دارد.