اخبار : از تامین کنندگان ملزومات مصرفی و تجهیزات پزشکی که علی رغم افزایش هزینه ها در تعامل خوب با دولت، وزارت بهداشت و بیمه ها و با رعایت شرایط اقتصادی مردم با تعرفه های قانونی به خدمت رسانی مشغول هستند تشکر می کنم.

از تامین کنندگان ملزومات مصرفی و تجهیزات پزشکی که علی رغم افزایش هزینه ها در تعامل خوب با دولت، وزارت بهداشت و بیمه ها و با رعایت شرایط اقتصادی مردم با تعرفه های قانونی به خدمت رسانی مشغول هستند تشکر می کنم.

دکتر حریرچی با اشاره به مشکلات ایجاد شده از سوی دشمنان کشور در زمینه دارو و تجهیزات پزشکی گفت: علی رغم این مشکلات، برخی از اقلام دچار کمبود شد که خوشبختانه توانستیم اقدامات مغرضانه دشمنان را که سلامت مردم را نشانه گرفته بود، کنترل کنیم.

به گزارش وبدا، دکتر ایرج حریرچی در نشست خبری هفتگی ضمن بیان این مطلب افزود: در حال حاضر، بازار دارو و تجهیزات پزشکی به شرایط عادی و مشابه سال های ٩٤ و ٩٥ رسیده است.
معاون کل وزارت بهداشت تصریح کرد: علی رغم اینکه دشمنان کشور مشکلاتی را در زمینه دارو و تجهیزات پزشکی ایجاد کردند، با توجه به برنامه ریزی های وزارت بهداشت و حمایت های دولت از ٣.٥ میلیارد دلاری که برای تامین دارو و ملزومات پزشکی لازم است، تاکنون 3 میلیارد دلار تخصیص پیدا کرده است و درنتیجه توانستیم اقدامات مغرضانه دشمنان را که سلامت مردم را نشانه گرفته بود، کنترل کنیم.
وی افزود: در سال های 91 و 92 و نیز نیمه اول دهه 70 که تورم عمومی به صورت شدیدی افزایش پیدا کرد، تورم بخش سلامت به طور واضحی بیشتر از تورم عمومی بوده است که اقدامات وزارت بهداشت و همکاری جامعه پزشکی و تولیدکنندگان و واردکنندگان دارو و ملزومات پزشکی مانع تکرار این موضوع و جلوگیری از فشار بر مردم شد.
دکتر حریرچی بیان کرد: سیاست واضح و قطعی دولت و وزارت بهداشت در شرایط تورمی کنونی که قدرت خرید خانوارها خصوصا در مورد هزینه های خوراکی و مسکن دچار محدودیت است، کنترل قیمت در حوزه سلامت و جلوگیری از هرگونه فشار مضاعف به مردم عزیز و بیماران محترم بوده و خواهد بود.
سخنگو و معاون کل وزارت بهداشت گفت: از جامعه پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، پرستاری، پیراپزشکی و نیز تامین کنندگان ملزومات مصرفی و تجهیزات پزشکی که علی رغم افزایش هزینه ها در تعامل خوب با دولت، وزارت بهداشت و بیمه ها و با رعایت شرایط اقتصادی مردم با تعرفه های قانونی به خدمت رسانی مشغول هستند، تشکر می کنم.