اخبار : رتبه‌بندی آزمایشگاه‌های همکار سازمان غذا و دارو در حوزه محصولات ضدعفونی‌کننده

رتبه‌بندی آزمایشگاه‌های همکار سازمان غذا و دارو در حوزه محصولات ضدعفونی‌کننده

رئیس اداره ملزومات دارویی سازمان غذا و دارو از تدوین ضوابط همکاری و اعلام فراخوان برای مشخص شدن آزمایشگاه‌های همکار سازمان غذا و دارو در حوزه محصولات ضدعفونی‌کننده، با همکاری آزمایشگاه مرجع خبر داد.

به گزارش ایفدانا، دکتر حجت‌الله چراغ در کارگاه آموزشی الزامات و استانداردهای آزمایشگاهی در حوزه ضدعفونی‌کننده‌های ملزومات  پزشکی با اشاره به اینکه ۵۰ شرکت تولیدکننده داخلی در حوزه تولید مواد ضدعفونی بیمارستانی و مراکز درمانی فعالیت دارند، گفت: تائید کارایی این محصولات بسیار بااهمیت است و ادعای تولیدکنندگان در مورد محصولات تولیدی در آزمایشگاه موردبررسی قرار می‌گیرد.

 وی افزود:  برگزاری چنین دوره‌ای جزء اولویت‌های اداره ملزومات دارویی سازمان غذا و دارو بود تا تمامی مسئولان فنی و آزمایشگاهی شرکت‌های تولیدی ضدعفونی‌کننده‌ها در یک برنامه آموزشی جامع و فراگیر با این موضوع تخصصی شرکت کنند.

به گفته رئیس اداره ملزومات دارویی سازمان غذا و دارو استانداردهای GMP، رگلاتوری و ایمنی و کارایی محصولات در این حوزه نیز در حال تدوین و به‌روزرسانی است.

وی همچنین از تدوین ضوابطی برای آزمایش‌هایی که محصولات ضدعفونی باید رعایت کنند، خبر داد و گفت: این ضوابط در قالب جداول، با استناد به استانداردهای بین‌المللی و نیز استانداردهای ملی ایران و با هماهنگی با آزمایشگاه مرجع سازمان غذا و دارو تهیه‌شده و در آذرماه ابلاغ خواهد شد.

دکتر چراغ از ضابطه‌مند شدن آزمایشگاه‌های همکار سازمان غذا و دارو خبر داد و افزود: بر اساس فراخوانی که برای جذب آزمایشگاه‌های همکار سازمان غذا و دارو داده می‌شود، آزمایشگاه‌های داوطلب اعلام آمادگی کرده و پس از ارزیابی‌شده و تائید به‌عنوان آزمایشگاه‌های همکار به شرکت‌های تولیدکننده معرفی می‌شوند تا مشخص شود که کدام‌یک از آزمایشگاه‌ها، چه آزمایش‌هایی را انجام می‌دهند، به‌این‌ترتیب شرکت‌های تولیدکننده نیز برای آزمایش محصولات خود سردرگم نخواهند شد.

به گفته وی جذب آزمایشگاه‌های همکار سازمان غذا و دارو تا پایان امسال نهایی خواهد شد.

لازم به ذکر است 80 نفر از مسئولان فنی و آزمایشگاهی شرکت‌های تولیدی ضدعفونی‌کننده‌ها در این برنامه آموزشی شرکت کردند.