اخبار : حمایت مجلس از تولید محصولات هایتک تجهیزات پزشکی

حمایت مجلس از تولید محصولات هایتک تجهیزات پزشکی

دکتر عابدی گفت: مجلس شورای اسلامی در راستای ارتقای کمی و کیفی تولید محصولات هایتک تجهیزات پزشکی و دارو از هیچ حمایتی دریغ نخواهد کرد.

به گزارش وبدا، دکتر حیدر علی عابدی، سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: با توسعه بیشتر در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی، علاه بر رفع نیازهای داخل می توانیم  با در دست گرفتن بازار کشورهای همسایه و خاورمیانه، کشورهای همسایه را نیز بی نیاز کنیم بنابراین باید شرکت‌های حوزه تجهیزات پزشکی و سازمان‎های ارزیابی، روند آزمایش محصولات و ارائه مجوز را با جدیت پیگیری کنند.
 عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در بازدید از یک مرکز تولیدکننده صنایع و تجهیزات پزشکی در اصفهان گفت: با سرعت بخشیدن به روند ارزیابی و در صورت نیاز، ارائه مشاوره و راهنمایی‌های لازم، باید زمینه موفقیت و رسیدن به بیانات مقام معظم رهبری که تاکید بر اقتصاد مقاومتی و افزایش توان داخلی است، فراهم شود.
وی با تاکید بر اینکه اکنون موقعیت بسیار خوبی در بخش خصوصی در کشور ایجاد شده است، گفت: افرادی که ایده‌های علمی خود را به کارخانه و مراکز تولید تجهیزات پزشکی اختصاص داده‌اند، شایسته تقدیرند و باید مورد حمایت دولت قرار گیرند.
سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شرکت‌های تولید قطعات و تجهیزات پزشکی توانمندی نخبگان ایرانی را نشان می‌دهد و نقطه قوتی است، به این شرکت‌ها توصیه کرد: باید ارتباطات خود را با دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بیشتر کنند تا بتوانند نیازهای استان و کشور را شناخته و روز به روز از وابستگی ایران به کشورهای خارجی کم کنند.
وی با تاکید بر اینکه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی و وزارت بهداشت درک درستی از استراتژیک بودن تولید و تامین تجهیزات پزشکی و دارو در کشور دارند، خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی در راستای ارتقای کمی و کیفی تولید کالا و داروی ایرانی و همچنین محصولات هایتک تجهیزات پزشکی از هیچ حمایتی دریغ نخواهد کرد.
عابدی با بیان اینکه استان اصفهان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی و دارو در کشور است، تصریح کرد: با توسعه این حوزه و حمایت های دولت می‌توان از توانمندی‌های بخش خصوصی استفاده کرد و استان اصفهان پتانسیل لازم در جهت توسعه این حوزه را دارد.
سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد: با توسعه بیشتر در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی بتوان علاه بر رفع نیازهای داخل، با در دست گرفتن بازار کشورهای همسایه و خاورمیانه، کشورهای همسایه را نیز بی نیاز کرد.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود 1000 شرکت تولیدکننده و 2200 شرکت واردکننده تجهیزات پزشکی خاطرنشان کرد: باید از افرادی که با ایده‌های خوب در این حوزه عمل می کنند، بیشتر استفاده کرد و زمینه خوکفایی حداکثری را در کشور محقق کرد.
دکتر حیدرعلی عابدی سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی در این بازدید از طراحی و تولید محصولات جدید و متنوع و همگام با تکنولوژی روز، بهره برداری از گروه تحقیق و توسعه قوی و پویا در این شرکت تقدیر کرده و تولید انواع ساکشن های جراحی، مانیتورینگ های علائم حیاتی، سامانه های هوشمند بیمارستانی، تجهیزات آزمایشگاهی و کالیبراسیون، ابزار و وسایل اتاق عمل، ست های پیچ و پلاک ارتوپدی و طرح تولید دستگاه الکتروشوک را یک افتخار ملی و حرکتی در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی به معنای واقعی آن دانست.