اخبار : دلایل اولویت دار بودن مواد مصرفی عمومی دندانپزشکی جهت تخصیص ارز بر اقلام ارتودنسی

دلایل اولویت دار بودن مواد مصرفی عمومی دندانپزشکی جهت تخصیص ارز بر اقلام ارتودنسی

دلایل اولویت دار بودن مواد مصرفی عمومی دندانپزشکی جهت تخصیص ارز بر اقلام ارتودنسی از سوی رئیس اداره مواد و تجهیزات دندانپزشکی وزارت بهداشت تشریح شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت، دکتر محمد مهدی گلابگیران رئیس اداره مواد و تجهیزات دندانپزشکی در مورد نحوه انتخاب اقلام دندانپزشکی مشمول ارز رسمی گفت: برای تعیین فهرست گروه کالایی مشمول ارز رسمی، پیرو مصوبه هیات دولت برای تخصیص ارز به ملزومات ضروری حوزه تجهیزات پزشکی، اقلامی همانند تجهیزات سرمایه ای(دستگاهها) و همچنین کالاهایی که تولید داخل داشته و جوابگوی نیاز داخل می باشند، از این فهرست کنار گذاشته شدند و مقرر شد صرفاً ملزومات پزشکی مصرفی ضروری که بیشترین مورد مصرف را دارند در فهرست اولویت یک قرار گیرند.

وی افزود: در این میان فراخوانی نیز انجام شد تا نظر خواهی از صاحب نظران حوزه دندانپزشکی از جمله معاونت های درمان دانشگاهها، انجمن ها و اعضاء هیات علمی استفاده شود. پس از جمعبندی پیشنهاد های دریافتی، فهرست اولویت یک اقلام دندانپزشکی نهایی و منتشر گردید.

دکتر گلابگیران بیان کرد: همچنین در خصوص قرارگیری اقلام ارتودنسی درگروه یک ارزی، بررسی انجام گرفت و با توجه به اینکه این گروه از کالاها در مقایسه با سایر ملزومات ضروری دندانپزشکی نظیر پانسمان های جراحی، سیمانه ها و مواد ترمیمی بعنوان کالاهای ضروری محسوب نمی شوند، بنابراین در فهرست اولویت یک قرار نگرفت و مشمول اخذ ارز از سامانه نیما گردید.

لازم به ذکر است کلیه تجهیزات و ملزومات پزشکی مشمول دریافت ارز رسمی و یا ارز نیمایی می باشند.