اخبار : تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی که صادرات نیز دارند، جهت بهره گیری از ظرفیت های مازاد آنها و ارزآوری برای کشور، حمایت می شوند

تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی که صادرات نیز دارند، جهت بهره گیری از ظرفیت های مازاد آنها و ارزآوری برای کشور، حمایت می شوند

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: در حوزه تجهیزات پزشکی ظرفیت بسیار خوبی برای صادرات وجود دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، دکتر ایرج حریرچی در پاسخ به خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص ارائه تسهیلات به شرکت‌های تولید کننده تجهیزات پزشکی گفت: تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی که هدف‌گیری آن‌ها افزایش صادرات است جهت بهره‌گیری از ظرفیت‌های مازاد و ارزآوری برای کشور حمایت می‌شوند.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: تولیدکنندگانی که محصولات خود را صادر می‌کنند از تسهیلات و حمایت‌های مالی برخوردار می‌شوند به طوری که اگر محصولات صادر شده از استانداردهای لازم برخوردار باشند این صادراتشان برای اهداف صادرات کشور بسیار مهم هستند.

وی ادامه داد: در حوزه تجهیزات پزشکی در برخی از صنایع ظرفیت بسیار خوبی برای صادرات وجود دارد و در حال حاضر در حدود 802 شرکت دانش‌بنیان در حوزه تجهیزات پزشکی فعال هستند و به لحاظ سطح کیفی تا به امروز پیشرفت قابل توجه و خوبی کسب کرده‌اند.

حریرچی تأکید کرد: شرکت‌های دانش‌بنیانی که در حوزه تجهیزات پزشکی فعالیت دارند جهت خرید محصولات آنان و تشویقشان، حمایت‌های مالی، وام‌های کم بهره، در نظر گرفته‌ایم و در حال حاضر محصولات شرکت دانش‌بنیان در حوزه تجهیزات پزشکی به 52 کشور صادر می‌شود.

سخنگوی وزارت بهداشت اضافه کرد: یکی از هدف‌های مهم گسترش صادرات است و شرکت‌های تولیدکننده باید استانداردهای اروپا را برای صادرات کسب کنند و در این زمینه وزارت بهداشت اقدامات مهمی در خصوص آموزش که شرکت‌های تولیدکننده و به خصوص شرکت‌های دانش‌بنیان انجام داده است.