اخبار : افتتاح نخستین خط تولید پروب کوبلیشن در دزفول

افتتاح نخستین خط تولید پروب کوبلیشن در دزفول

دکتر رضا مسائلی مشاور وزیر بهداشت و مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت با حضور در کارخانه آوان طب شهرستان دزفول، نخستین خط تولید پروب کوبلیشن (دستگاه اسمارت ابلیشن) را افتتاح کرد.

به گزارش خبرنگار وبدا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی دزفول، صبح روز 28 آذر دکتر رضا مسائلی با حضور در کارخانه آوان طب شهرستان دزفول، نخستین خط تولید پروب کوبلیشن (دستگاه اسمارت ابلیشن) را افتتاح کرد.

دکتر مسائلی ضمن بازدید از سایر خطوط تولیدی کارخانه آوان طب در نشستی با هیات مدیره اظهار داشت: شرکت آوان طب یک مجموعه پیشرو در زمینه تولید ملزومات پزشکی است و سطح استاندارد این شرکت را مشابه شرکت های اروپایی قلمداد کرد.

همچنین مشاور وزیر بهداشت در زمینه ارتقای وضعیت تولیدات شرکت آوان طب نیز توصیه هایی به هیات مدیره شرکت داشت.

شرکت آوان طب دزفول یکی از شرکت های موفق در امر ساخت تجهیزات و ملزومات پزشکی است و بستر اشتغال برای 100 نفر را فراهم نموده است.

لازم به ذکر است در روش اسمارت ابلیشن با ایجاد پلاسمای سرد در لبه ابزار جراحی با یک دهم درجه حرارت و حداقل آسیب به بافت های سالم مجاور، بیشترین دقت کاهش زمان عمل، کاهش هزینه، کاهش دوران نقاهت نسبت به سایر روش های جراحی، می توان اعمال جراحی از قبیل، آرتروسکوپی، ای ان تی، نورولوژی، اورولوژی و زنان را به انجام رسانید.

لازم به ذکر است پروانه ساخت پروب کوبلیشن در شهریور ماه 1397 توسط اداره کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت صادر شد.