اخبار : خدمت، یک کالای مهم است/ باید نگاه شرکت های خدماتی تجهیزات پزشکی صادرات محور باشد

خدمت، یک کالای مهم است/ باید نگاه شرکت های خدماتی تجهیزات پزشکی صادرات محور باشد

مهندس مهدوی با بیان اینکه باید نگاه شرکت های خدماتی در حوزه تجهیزات پزشکی صادرات محور باشد، گفت: در صورتی که کالا و یا خدمات یک شرکت در سطح بین الملل باشد، آن شرکت علاوه بر صادرات کالا و خدمات می تواند در داخل کشور هم فروش قابل توجهی داشته باشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت، جلسه توسعه صادرات خدمات فنی و مهندسی حوزه تجهیزات پزشکی با همکاری انجمن صنفی متخصصین تجهیزات پزشکی کشور و با حضور 30 نفر از اشخاص حقیقی و حقوقی ارائه دهنده خدمات تجهیزات پزشکی برگزار شد.

مهندس آصف مهدوی سرپرست اداره صادرات تجهیزات پزشکی با بیان اینکه در سالهای گذشته شاهد رشد خوبی در حوزه تولید و صادرات تجهیزات پزشکی بودیم، گفت: شرکت های دانش بنیان تجهیزات پزشکی با ورود به عرصه صادرات نقش موثری را در افزایش صادرت تجهیزات پزشکی داشتند.

وی تاکید کرد: در کنار صادرات تجهیزات پزشکی، باید نقش صادرات خدمات فنی مهندسی پزشکی هم پر رنگ تر شود و در همین راستا از انجمن صنفی متخصصین تجهیزات پزشکی درخواست همکاری و هدایت صادرات خدمات فنی مهندسی تجهیزات پزشکی را داریم.

مهندس مهدوی افزود: در سال 95 حدود 14میلیارد دلار صادرات خدمات فنی مهندسی در حوزه هایی مانند برق، ساختمان، نفت و گاز در کشور انجام شده که حوزه تجهیزات پزشکی در آن ضعیف عمل کرده است.

وی با بیان اینکه باید نگاه شرکت های خدماتی تجهیزات پزشکی صادرات محور باشد، گفت: در صورتی که کالا و یا خدمات یک شرکت در سطح بین الملل باشد، آن شرکت علاوه بر صادرات کالا و خدمات می تواند در داخل کشور هم فروش قابل توجهی داشته باشد.

سرپرست اداره صادرات تجهیزات پزشکی با تاکید بر اینکه خدمت، یک کالای مهم است بیان کرد: کالای شرکت های خدماتی، فکر و توان مهندسی¬شان است لذا برای صادرات کالای خود درگیر گمرک و سامانه تجارت و برخی بروکراسی های اداری نمی شوند. وی اظهار داشت: انتظار داریم صادرات خدمات مهندسی پزشکی از هدف گذاری ١٠ برابری سهمی برابر با ده میلیون دلار داشته باشد.