اخبار : دیدار مشاور وزیر و مدیر کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت با رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان

دیدار مشاور وزیر و مدیر کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت با رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان

دکتر مسائلی مشاور وزیر و مدیر کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت در سفر خود به استان گلستان با دکتر عبدالرضا فاضل رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش وبدا، دکتر مسائلی در این دیدار ضمن تاکید بر تحقق سیاست وزارت بهداشت مبنی بر افزایش 10 برابری صادرات تجهیزات پزشکی تولید داخل گفت: خوشبختانه تولید تجهیزات پزشکی در کشور افزایش یافته که این خود باعث بالا رفتن توان صادرات تجهیزات پزشکی در کشور شده است.
وی ضمن تقدیر از اداره تجهیزات و ملزومات دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: خوشبختانه ضمن در بازدیدی که داشتیم، این دانشگاه نظم و انظباط خوبی در این حوزه دارد و در این راه توانسته روال شفاف وروشنی را انتخاب کند.
دکتر عبدالرضا فاضل رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان نیز ضمن تقدیر از اقدامات حوزه تجهیزات و ملزومات پزشکی گفت: طرح پرداخت کارانه از طرح قاصدک از محل ۵ درصد دارو و ملزومات به کارشناسان تجهیزات پزشکی مراکز درمانی بابت ملزومات پزشکی در دانشگاه گلستان اجرایی شده است که می تواند به سایر دانشگاهها تعمیم پیدا کند.
وی همچنین بر لزوم تخصیص اعتبارات برای نگهداشت تجهیزات پزشکی از سوی وزارت بهداشت و حوزه ستادی به منظور بالا بردن طول عمر دستگاهها و صرفه جویی ارزی در خرید مجدد همان دستگاه به دلیل عدم سرویس و خرابی تاکید کرد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان افزود: خوشبختانه در این دوسال کارهای بزرگی در حوزه  تجهیزات و ملزومات انجام شده است چرا که بسیاری از مراکز در مانی ما دراین حوزه مشکلاتی را داشتند و در حال حاضر با نظارت خوب کارشناسان صرفه جویی های خوبی انجام شده است.
دکتر فاضل ابراز امید واری کرد که با پیگیری ها و حمایت های وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی گلستان، شاهد افزایش حمایت مالی کارشناسان در این حوزه باشیم. دکتر محمد صلبی معاون غذا و داروی دانشگاه نیز ضمن ارائه گزارشی از اقدامات و فعالیت های انجام شده در حوزه تجهیزات و ملزومات پزشکی این حوزه کاری را یکی از پرتنش ترین حوزه ها در بین سایر حوزه های کاری دانشگاه توصیف کرد و گفت: مهمترین راهبرد دانشگاه در این معاونت استفاده از نظر کارشناسان با تجربه است.
http://www.behdasht.gov.ir/index