اخبار : رونمایی از پنج محصول صادراتی پلاک ارتوپدی در مینودشت گرگان/ یک گام رو به جلو در خودکفایی تولید اقلام ارتوپدی

رونمایی از پنج محصول صادراتی پلاک ارتوپدی در مینودشت گرگان/ یک گام رو به جلو در خودکفایی تولید اقلام ارتوپدی

دکتر مسائلی روز سه شنبه 11 دی ماه از پنج محصول صادراتی پلاک ارتوپدی دارای گواهی CE اتحادیه اروپا، شرکت پویندگان پزشکی پردیس در شهرک صنعتی مینودشت شهر گرگان رونمایی کرد.

به گزارش وبدا، دکتر مسائلی مشاور وزیر و مدیرکل تجهیزات پزشکی روز سه شنبه 11 دی ماه از پنج محصول صادراتی پلاک ارتوپدی دارای گواهی CE اتحادیه اروپا، شرکت پویندگان پزشکی پردیس در شهرک صنعتی مینودشت شهر گرگان رونمایی کرد.

دکتر رضا مسائلی در حاشیه رونمایی از پنج محصول پلاک ارتوپدی شرکت پویندگان پزشکی پردیس در شهرک صنعتی مینودشت استان گلستان گفت: در حال حاضر، حدود 88 درصد محصولات مورد نیاز کاشتنی در تصادفات و سوانح و حدود 75 درصد محصولات مصرفی ارتوپدی ایران، توسط تولیدکنندگان داخلی تامین می شود.

وی افزود: شرکت پویندگان پزشکی پردیس از سال ۸۶ تاکنون، توفیق ارائه خدمت به بیش از۲۰۰ مرکز درمانی در سراسر کشور را داشته است و این مجموعه علاوه بر فعالیت در داخل کشور، در حوزه روابط تجاری بین الملل به عنوان تنها صادرکننده محصولات ارتوپدی ایرانی، به بازارهای هدف خود در اروپا، آسیای میانه، جنوب شرقی آسیا و خاورمیانه ورود کرده است. از سوی دیگر، براساس استراتژی های توسعه اقدام به همکاری با کمپانی های مطرح اروپایی و امریکایی جهت انتقال دانش فنی به کشور و تمرکز بر تولید محصولات با کیفیت ایرانی که قابلیت رقابت در بازارهای جهانی را دارند، کرده و امروز از پنج محصول صادراتی پلاک ارتوپدی این شرکت رونمایی شد.

گفتنی است، شرکت تولیدکننده تجهیزات پزشکی پویندگان پزشکی پردیس، با بهره گیری از نیروهای متخصص و نخبه دانشگاهی در سطوح دکترای تخصصی، حرفه ای و کارشناسی ارشد در بخش های زنجیره تامین، تولید و عملیات، تحقیق و توسعه، طراحی و مهندسی، کنترل کیفیت، بازاریابی، فروش و خدمات پس از فروش اهتمام خود را بر تولید، توزیع و ارائه کالاهای با کیفیت در کلاس جهانی و سازمانی مشتری مدار قرارداده است.

این شرکت با در اختیار داشتن دو کارخانه تولیدی در مینودشت استان گلستان و پارک فناوری پردیس تهران، دفترمرکزی در تهران و نمایندگی اتحادیه اروپا در شهر گوتنبرگ سوئد، مجهز به تجهیزات تولیدی مدرن و پیشرفته ای جهت تولید و توسعه محصولات است و موفق به اخذ استانداردهای بین المللی از جمله گواهی اتحادیه CE شده است.

همچنین تولیدات این شرکت، صرفه جویی بیش از ۵۰ درصدی نسبت به کالاهای خارجی مشابه با کیفیت متوسط موجود در بازار ایران و همچنین صرفه جویی حدود ۶۰ تا ۷۰ درصدی نسبت به کالاهای درجه یک دنیا را ایجاد کرده است. براساس این گزارش، در حال حاضر، کارخانه های این شرکت، اشتغالزایی مولد بیش از ۲۰۰ نفر به طور مستقیم و ۱۵۰۰ نفر به طور غیر مستقیم داشته اند و این تعداد حتی تا سه برابر در طول یک سال قابل افزایش است.

همچنین درخصوص زمینه تحقیق و پژوهش شرکت، پژوهشکده مواد و زیست مواد در سال ۹۱ با مجوز شورای گسترش آموزش عالی، به عنوان یک پژوهشکده در حوزه های پژوهشی مواد پیشرفته، مواد زیستی و آنالیز شکست (قطعات پزشکی) با هدف تحقیق و توسعه درعرصه فناوری ها و دانش های نوین مهندسی پزشکی مورد نیاز بخش های مختلف داخل کشور تاسیس شد و با اتکا به بیش از ۳۵ دانشجوی دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد در حوزه بیومکانیک، بیوالکتریک و بیومتریال در زمینه های تحقیقاتی مهندسی پزشکی فعالیت می کند و در یک کارخانه ساخت ایمپلنت های ارتوپدی در استان گلستان، تحقیقات کاربردی پژوهشکده را به تولید صنعتی می رساند.