اخبار : تدوین و ابلاغ سومین ویرایش آیین نامه تجهیزات پزشکی توسط وزیر بهداشت

تدوین و ابلاغ سومین ویرایش آیین نامه تجهیزات پزشکی توسط وزیر بهداشت

دکتر مسائلی گفت: سومین ویرایش آیین نامه تجهیزات پزشکی تدوین و توسط وزیر بهداشت ابلاغ شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت، دکتر رضا مسائلی مشاور وزیر و مدیرکل تجهیزات پزشکی گفت: سومین ویرایش آیین نامه تجهیزات پزشکی کشور در اجرای تبصره پنج ماده 13 قانون مربوط به مقررات امور پزشکی، دارویی، مواد خوراکی و آشامیدنی از سوی دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت در آخرین روزهای کاری اش ابلاغ شد.

وی افزود: این آیین نامه که در 105 ماده به تصویب رسیده است، در راستای سیاست گذاری، نظام مند کردن، کنترل و نظارت بر کلیه فعالیت ها و فرآیندهای حوزه تجهیزات پزشکی عمل کرده و از زمان تصویب لازم الاجرا است. با ابلاغ سومین ویرایش آیین نامه فعالیت در حوزه تجهیزات پزشکی، کلیه آیین نامه ها، دستورالعمل ها و بخشنامه های مغایر با مفاد آن لغو می شوند.

دکتر مسائلی بیان کرد: سومین ویرایش آیین نامه فعالیت در حوزه تجهیزات پزشکی در 11 فصل تدوین شده است و مبانی قانونی تجهیزات پزشکی، تعاریف و اختیارات در این حوزه، ایمنی عملکرد تجهیزات پزشکی، تولید و کنترل کیفی تجهیزات پزشکی، واردات، خدمات پس از فروش، صادرات، نمایشگاه های تجهیزات پزشکی، توزیع، عرضه و نظارت، قیمت گذاری و نحوه رسیدگی به شکایات و تخلفات در حوزه تجهیزات پزشکی را شامل می شود.

گفتنی است که اولین نگارش آیین نامه تجهیزات پزشکی در بهمن ماه 1386 و دومین ویرایش آن در مهر ماه سال 1394 تدوین و ابلاغ شد. اول دی ماه امسال نیز سومین ویرایش این آیین نامه تدوین و ابلاغ شده است.

مشاهده و دریافت سومین آیین نامه تجهیزات پزشکی کشور