اخبار : شرایط اعمال شده در نمایش نتیجه استعلام های ثبت و قیمت تجهیزات و ملزومات پزشکی در پورتال آیمد

شرایط اعمال شده در نمایش نتیجه استعلام های ثبت و قیمت تجهیزات و ملزومات پزشکی در پورتال آیمد

مهندس شهبازی رئیس اداره فناوری اطلاعات اداره کل تجهیزات پزشکی شرایط نمایش اطلاعات در بخش استعلام پورتال آیمد را اعلام کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت، مهندس رویا شهبازی رئیس اداره فناوری اطلاعات اداره کل تجهیزات پزشکی گفت: در خصوص مشاهده نتیجه استعلام فهرست تجهیزات و ملزومات پزشکی ثبت شده و استعلام قیمت آنها، به اطلاع می رساند که اطلاعات با داشتن شرایط ذیل قابل نمایش روی پورتال آیمد می باشد.

برای تجهیزات و ملزومات وارداتی:

  • در صورتی که تاریخ اعتبار IRC یا نمایندگی منقضی شود، بعد از گذشت شش ماه در کلیه استعلام های پورتال آیمد، نمایش نتیجه استعلام IRC مذکور غیرفعال و غیرقابل نمایش خواهد شد.
  • بدیهی است پس از معتبر شدن IRC و یا نمایندگی، اطلاعات بصورت خودکار بروزرسانی خواهد شد و مجددا بر روی تمامی استعلام های پورتال آیمد نمایش داده می شود.
  • در صورتی که که شرکت تمایل به تمدید تاریخ اعتبار نداشته باشد، می تواند بصورت مکتوب مشخصات و تعداد کالای در انبار خود را اعلام نماید و برای مدت مشخصی از اداره نظارت و بازرسی اداره کل تجهیزات پزشکی، مجوز فروش دریافت نماید.


برای تجهیزات و ملزومات تولیدی:

  • در صورتی که تاریخ اعتبار کلیه IRC منقضی شد، بعد از یک ماه ، نتیجه نمایش استعلام در استعلام های مرتبط همانند استعلام قیمت تجهیزات مصرفی مورد تایید جهت مراکز درمانی و استعلام تولید کنندگان دارای پروانه ساخت و استعلام فهرست تجهیزات پزشکی ثبت شده و سایر استعلام ها غیرقابل نمایش می شود(تاریخ اعتبار IRC با تاریخ اعتبار پروانه یکسان باشد).
  • بدیهی است پس از معتبر شدن پروانه و IRC آن، اطلاعات بصورت خودکار بروز رسانی خواهد شد و مجددا بر روی تمامی استعلام های پورتال آیمد نمایش داده می شود.
  • در صورتی که شرکت تمایل به تمدید تاریخ اعتبار پروانه تولید خود نداشته باشد، می تواند بصورت مکتوب مشخصات و تعداد کالای در انبار خود را اعلام نماید و برای مدت مشخصی از اداره نظارت و بازرسی اداره کل تجهیزات پزشکی مجوز فروش دریافت نماید.