اخبار : تامین مصرفی های آزمایشگاهی به خوبی انجام شده/ کمبود خاصی گزارش نشده/ تاخیر توزیع یک برند خاص به دلیل تغییر نمایندگی بوده و در حال انجام است

تامین مصرفی های آزمایشگاهی به خوبی انجام شده/ کمبود خاصی گزارش نشده/ تاخیر توزیع یک برند خاص به دلیل تغییر نمایندگی بوده و در حال انجام است

رئیس اداره تجهیزات و فرآورده های آزمایشگاهی گفت: باتوجه به تامین مناسب اقلام مورد نیاز آزمایشگاههای تشخیص طبی و قیمت مناسب آنها در سطح عرضه موضوع تامین از طریق کولبری و قاچاق مقرون به صرفه اقتصادی نیست.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تجهیزات پزشکی، محمدعلی حیدری رئیس اداره تجهیزات و فرآورده های آزمایشگاهی گفت: با توجه به انتشار خبری در رسانه ها از قول یکی از مسئولین انجمن های آزمایشگاهی، به اطلاع می رساند که موارد کمبودها از طریق داشبرد مدیریتی از سوی دانشگاه های علوم پزشکی و مراکز درمانی و کلینیک ها به اداره کل تجهیزات پزشکی اعلام می گردد و گروه نظارت بر تامین و توزیع تجهیزات پزشکی بصورت روزانه کمبودها را پایش و با همکاری شرکت های تجهیزات پزشکی بابت رفع آنها اقدام می نماید.

وی افزود: تامین مصرفی های آزمایشگاهی به خوبی صورت گرفته است و برای سال آینده نیز با تشکیل جلسات مستمر با دانشگاه های قطب و شرکت های تامین کننده در حال برنامه ریزی هستیم.

حیدری گفت: تا کنون کمبود خاصی در حوزه تجهیزات و فرآورده های مصرفی آزمایشکاهی صورت نگرفته و تنها مواردی به دلیل تاخیر در توزیع به دلیل مشکلات داخلی کمپانی تامین کننده به دلیل تغییر نملیندگی به وجود آمده بود که از ابتدای این ماه مشکلات برطرف شده است.

وی بیان کرد: باتوجه به تامین مناسب اقلام مورد نیاز آزمایشگاههای تشخیص طبی و قیمت مناسب آنها در سطح عرضه موضوع تامین از طریق کولبری و قاچاق مقرون به صرفه اقتصادی نیست.
حیدری ادامه داد؛ در وضعیت کنونی تلاش و همگرایی کلیه دست اندرکاران نظام سلامت من جمله تامین کنندگان و توزیع کنندگان، آزمایشگاهها و انجمن های مربوطه ضروری است.
رئیس اداره تجهیزات و فرآورده های آزمایشگاهی در پایان گفت: نمایندگان انجمن هاى تخصصىی آزمایشگاهى درکمیته تخصصى IVD حضور دارند و از روند تامین کیت های آزمایشگاهب مطلعند و تاکنون موضوع کمبود گسترده در کمیته مذکور مطرح نشده است و تنها برند خاصى دچار مشکل شده بود که با افزایش تامین بقیه برندها، تامین کیتها جبران شده است.

http://www.behdasht.gov.ir/index