اخبار : تقدیر از پیشکسوتان تولید، صادرکنندگان و ارائه دهندگان خدمات پس از فروش/ برگزاری 9 کارگاه‌ آموزشی تخصصی با محوریت ترویج کارآفرینی در صنعت تجهیزات پزشکی

تقدیر از پیشکسوتان تولید، صادرکنندگان و ارائه دهندگان خدمات پس از فروش/ برگزاری 9 کارگاه‌ آموزشی تخصصی با محوریت ترویج کارآفرینی در صنعت تجهیزات پزشکی

تقدیر از پیشکسوتان تولید، صادرکنندگان و ارائه دهندگان خدمات پس از فروش تجهیزات پزشکی و برگزاری 9 کارگاه‌ آموزشی تخصصی با محوریت ترویج کارآفرینی در صنعت تجهیزات پزشکی در اولین همایش ملی تجهیزات پزشکی ایران انجام شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تجهیزات پزشکی، مهندس نسیم تربتی رئیس اداره مهندسی و نگهداری تجهیزات پزشکی گفت: در نخستین همایش ملی تجهیزات پزشکی و گرامیداشت روز خدمات پس از فروش و نگهداشت تجهیزات پزشکی ضمن تقدیر از پیشکسوتان تولید، صادرکنندگان و ارائه دهندگان خدمات پس از فروش تجهیزات پزشکی، 9 کارگاه‌ آموزشی تخصصی با محوریت ترویج کارآفرینی در صنعت تجهیزات پزشکی برگزار شد.

وی افزود: در این همایش از شرکت‌های پارس دنتال، باند و گاز و پنبه کاوه، صنایع فلزی معلولین که به ترتیب از سال‌های 1359 ، 1360 و 1362 در حوزه تجهیزات پزشکی فعالیت داشته‌اند به عنوان پیشکسوتان حوزه تولید تجهیزات پزشکی تقدیر به عمل آمد.

تربتی گفت: همچنین شرکت‌های صنایع الکترواپتیک صاایران برای تولید کیج کمری و گردنی با پوشش تیتانیوم، زیست تجهیز دانش پویا برای تولید دستگاه Bipap و طبا زیست پلیمر برای تولید پانسمان هیدروژل از جمله اولین‌های تولید تجهیزات پزشکی سال 1397 بودند که در این همایش تقدیر شدند.

وی افزود: شرکت‌های همانندساز بافت کیش، آوان طب، جالینوس آریا و پویندگان راه سعادت به عنوان برترین‌های حوزه صادرات تجهیزات پزشکی در سال 1397 معرفی گردیدند.

رئیس اداره مهندس و نگهداری: در حوزه ارائه خدمات پس از فروش ضمن تقدیر از خانواده‌های درگذشتگان سانحه هوایی بهمن ماه 1396 که جهت ارائه خدمات پس از فروش تجهیزات پزشکی اعزام گردیده بودند از شرکت‌های الکترونیک پزشکی پیشرفته برای دستگاه‌های ونتیلاتور، اتوآنالایزر و سل کانتر، پویندگان راه سعادت برای دستگاه مانیتور علائم حیاتی، فن‌آوری آزمایشگاهی برای دستگاه‌های سی آرم، اندوسکوپی، ونتیلاتور، ماشین بیهوشی، ماموگرافی دیجیتال، اکوکاردیوگرافی، چراغ سیالتیک، رادیوگرافی دیجیتال، سونوگرافی، آنژیوگرافی و ام آر آی، پیشگامان صنعت تایماز جهت دستگاه رادیوگرافی دیجیتال و ام آر آی و تجهیزات پزشکی هلال ایران جهت دستگاه همودیالیز تقدیر و قدردانی شد.

وی افزود: کارگاه‌ آموزشی تخصصی با محوریت ترویج کارآفرینی در صنعت تجهیزات پزشکی در این همایش برگزار شد. این کارگاه‌‌های آموزشی در حوزه‌های تجاری سازی در شرکت‌های دانش بنیان، بررسی موانع و چالش‌های فعالیت و کارآفرینی در حوزه تجهیزات پزشکی، معرفی فرصت‌های شغلی و خدمات قابل ارائه در حوزه تجهیزات پزشکی، استفاده از فناوری‌های نوین ارتباط با مشتریان در حوزه تجهیزات پزشکی، الزامات حقوقی قراردادهای تجاری، عدم توقف پیشرفت علمی با بهره برداری بهینه از امکانات در شرایط تحریم، فرآیند اخذ پروانه ساخت تجهیزات پزشکی، معرفی بازارهای هدف جهت صادرات تجهیزات پزشکی و بازاریابی، تحقیقات بازار و افزایش فروش در حوزه تجهیزات پزشکی برگزار گردید.

مهندس تربتی در پایان گفت: سامانه خدمات پس از فروش ، نسخه جدید فهرست تجهیزات پزشکی ایران و نگارش سوم آیین نامه تجهیزات پزشکی نیز در این همایش رونمایی شدند.