اخبار : پرستاری سال سختی را پشت سر گذاشت/حقوق ثابت مشکل گشاست

پرستاری سال سختی را پشت سر گذاشت/حقوق ثابت مشکل گشاست

معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی سازمان نظام پرستاری، گفت: پرستاری سال سختی را پشت سر گذاشت.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد شریفی مقدم، روز چهارشنبه در نشست خبری پایان سال، افزود: سال ۹۷ سال سختی برای پرستاری بود و پرستاران تخت فشارهای مختلف قرار داشت، در حالی که بیشترین خدمات بهداشتی و درمانی را نیروی پرستاری ارائه می‌دهد.

وی ادامه داد: مشکلات پرستاری باعث می‌شود مردم نتوانند از خدمات با کیفیت پرستاری برخوردار شوند و در نتیجه آسیب می‌بینند.

شریفی مقدم با اشاره به مطالبات معوق پرستاری از وزارت بهداشت، گفت: پرستاران در حدود یک سال مطالبات معوق از وزارت بهداشت دارند.

وی با عنوان این مطلب که امسال هیچ پرستاری استخدام نشد، افزود: وضعیت پرستاری در کشور بحرانی است و این مردم هستند که آسیب می‌بینند.

شریفی مقدم، خواستار اصلاح پرداخت‌ها در نظام سلامت کشور شد و گفت: پول زیادی وارد حوزه سلامت می‌شود، اما به درستی هزینه نمی‌شود.

معاون سازمان نظام پرستاری، بر اجرای پرداختی با حقوق ثابت در نظام سلامت تاکید کرد و افزود: حقوق ثابت باعث خواهد شد مشکلات نظام سلامت کاهش یافته و به سمت ارتقای کیفی خدمات در نظام سلامت پیش برویم.

وی ادامه داد: حقوق ثابت در نظام سلامت، همه مشکلات این حوزه را حل خواهد کرد و باعث می‌شود کیفیت ارائه خدمات به مردم ارتقا یابد و پرداختی‌ها شفاف شود.

شریفی مقدم افزود: همه گرفتاری‌های وزارت بهداشت سر پول است که اگر این پول حذف شود و حقوق ثابت در نظام سلامت جا باز کند، همه مشکلات جامعه پزشکی و پرستاری و به طور کلی، نظام سلامت حل خواهد شد.