اخبار : امکان بارگذاری فایل اکسل جهت سامانه توزیع کالای مشمول ارز نرخ رسمی/ ضرورت ثبت اطلاعات فروش و توزیع تجهیزات و ملزومات پزشکی در سامانه

امکان بارگذاری فایل اکسل جهت سامانه توزیع کالای مشمول ارز نرخ رسمی/ ضرورت ثبت اطلاعات فروش و توزیع تجهیزات و ملزومات پزشکی در سامانه

مهندس رویا شهبازی از ایجاد دسترسی بارگذاری فایل اکسل جهت سامانه توزیع کالای مشمول ارز نرخ رسمی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تجهیزات پزشکی، مهندس رویا شهبازی رئیس اداره فناوری اطلاعات تجهیزات پزشکی گفت: پیرو ابلاغیه های قبلی و با توجه به تصویب نامه مورخ 1397/01/22 هیات محترم وزیران و تصویب نامه مورخ 1397/05/16 و بخشنامه شماره 664/4017/د مورخ 1397/12/25، یادآوری می گردد ثبت اطلاعات فروش و توزیع اقلام مشمول ارز رسمی تا مصرف کننده نهایی، در سامانه توزیع پرتال imed.ir الزامی می باشد و عدم اظهار و ثبت این اقلام بر اساس ضوابط و مقررات منجر به پیگرد قانونی از سوی مراجع نظارتی و قضائی خواهد بود.

وی افزود: بدیهی است میزان موجودی انبار مجازی شرکت ها در سامانه نیز ، ملاک عمل و تصمیمات آتی می باشد. بدین منظور پس از برگزاری نشست های مشترک با شرکت های تامین و توزیع کننده، در راستای بهینه سازی سامانه توزیع ارز رسمی تجهیزات پزشکی برای کالاهایی که با ارز رسمی ترخیص شده اند، تغییراتی اعمال و در سامانه بروزرسانی شده است که به اطلاع کلیه تولیدکنندگان/ تامین کنندگان/ توزیع کنندگان/ اصناف می رساند:

1-در نوع توزیع کننده شرکت می تواند توزیع کننده و یا اصناف مجاز تعریف شده در نمایندگی های توزیعی خود را انتخاب کند. پس از انتخاب توزیع کننده مجاز و ثبت نهایی، تعداد درج شده از انبار مجازی شرکت تامین کننده کاسته می شود و به تعداد انبار مجازی شرکت توزیع کننده اضافه خواهد شد.

2-شرکتهای توزیع کننده و اصناف همانند شرکتهای تامین کننده، در کارتابل خود با درج تعداد و فی قیمت ریالی فروش و انتخاب نوع موسسه یا مرکز درمانی نسبت به ثبت فاکتورهای فروش خود اقدام نمایند.

3-کارتابل گزارشی تمامی دانشگاهها و مراکز درمانی فعال شده است و به محض درج اطلاعات توسط تامین کننده یا توزیع کننده، بروزرسانی انبار مجازی کارتابل دانشگاه و مرکز درمانی صورت می پذیرد.

4-جستجو در قسمت انتخاب نوع توزیع اعم از دانشگاه، مراکز درمانی، موسسات پزشکی و ... ایجاد شده است.

5-شرکتها می توانند از طریق آپلود فایل اکسل با فرمت و قالب مشخص شده نسبت به ثبت اطلاعات اقدام نمایند. در حال حاضر میزان ترخیص کالاهای فوق الذکر به تفکیک اظهار و کد IRC در کارتابل شرکتها قابل مشاهده و دریافت می باشد. در این سامانه یک سیستم انبار مجازی ایجاد شده که به محض درج اطلاعات توزیع کالا و تحویل به مراکز درمانی، تعداد کالای موجود در انبار مجازی شرکت کاهش و تعداد آن به کارتابل مرکز/ موسسه پزشکی دریافت کننده افزوده می شود.

توجه1: در تسهیل روند فرآیند در صورتیکه داده های زیادی در کارتابل شرکت وجود دارد، کاربر می تواند بصورت تجمیعی به ازای هر مرکز یا موسسه پزشکی یکبار از طریق آپلود فایل اکسل اقدام نماید و تمامی فاکتورهای فروش مرتبط با فایل اکسل بارگذاری شده را در قالب یک فایل PDF بارگذاری نمایند.

توجه 2: در آپلود فایل دقت کافی صورت پذیرد تا خطایی رخ ندهد زیرا در صورتیکه IRC در لیست کارتابل مربوطه وجود نداشته باشد یا ترخیص با ارز دولتی نباشد، سیستم اجازه ثبت نخواهد داد و همچنین در صورتیکه تعداد توزیع از تعداد ترخیص بیشتر باشد با خطا مواجه خواهد شد.

توجه 3: در زمان تکمیل ستونهای فایل اکسل ، ستونهای قبلی به هیچ عنوان تغییر داده نشود و فقط ستونهای تعداد و فی قیمت ریالی تکمیل و بارگذاری شود.

لازم به ذکر است سامانه توزیع کالای مشمول ارز رسمی در پورتال imed.ir در بخش سامانه های آیمد در دسترس می باشد.

ابلاغیه ضرورت ثبت اطلاعات فروش و توزیع تجهیزات و ملزومات پزشکی
دستورالعمل توزیع تجهیزات و ملزومات پزشکی مشمول دریافت ارز رسمی
مشاهده راهنمای بارگذاری فایل اکسل در سامانه توزیع