اخبار : اطلاعیه مهم درخصوص توزیع ملزومات دندانپزشکی(اطلاعیه شماره 1)، پیرو طرح ساماندهی توزیع تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی و آزمایشگاهی

اطلاعیه مهم درخصوص توزیع ملزومات دندانپزشکی(اطلاعیه شماره 1)، پیرو طرح ساماندهی توزیع تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی و آزمایشگاهی

اطلاعیه مهم درخصوص توزیع ملزومات دندانپزشکی(اطلاعیه شماره 1)، از سوی اداره مواد و تجهیزات دندانپزشکی منتشر شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی، دکتر محمد مهدی گلابگیران رئیس اداره مواد و تجهیزات دندانپزشکی گفت: پیرو طرح ساماندهی توزیع تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی و آزمایشگاهی، اطلاعیه مهم درخصوص توزیع ملزومات دندانپزشکی به شرح ذیل منتشر و دسترس می باشد.

اطلاعیه مهم درخصوص توزیع ملزومات دندانپزشکی(اطلاعیه شماره 1):

بدین وسیله به اطلاع کلیه شرکت های تولیدکننده، تأمین کننده، توزیع کننده، عرضه کننده و کلینیک های دندانپزشکی ، دندانپزشکان و متخصصان حوزه دندانپزشکی می رساند، کالاهای تجمیع شده در کارتابل توزیع کالاهای مشمول ارز رسمی(در پورتال imed.ir، بخش سامانه های imed) شامل تجهیزات پزشکی و ملزومات مصرفی ضروری، قطعات یدکی و مواد اولیه ایی است که با ارز به نرخ رسمی تامین شده است و بر اساس مصوبات قبلی(تصویب نامه مورخ 1397/01/22 هیات محترم وزیران و تصویب نامه مورخ 1397/05/16 و بخشنامه اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی به شماره 664/4017/د مورخ 1397/12/25)، رعایت موارد ذیل درخصوص توزیع و عرضه تجهیزات و ملزومات دندانپزشکی تأمین شده با نرخ ارز رسمی الزامی می باشند:

1-کلیه اقلام مربوطه باید مطابق با ضوابط سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان نرخ گذاری و با رعایت سودهای قانونی توزیع و عرضه گردد.

2-تأمین کننده موظف است ضمن درج قیمت کالا در سامانه 124.ir ، قیمت را روی کالا نیز درج نماید.

3-فروش و توزیع ملزومات دندانپزشکی مشمول دریافت ارز رسمی صرفاً از طریق سامانه توزیع کالاهای مشمول ارز رسمی مقدور می باشد و توزیع اقلام بدون درج در سامانه مذکور، توزیع کالا خارج از شبکه قانونی محسوب شده و با آن برخورد قانونی خواهد شد.

4-تأمین کننده، توزیع کننده و یا عرضه کننده موظف به درج فاکتور رسمی در سامانه توزیع کالاهای مشمول ارز رسمی می باشند.

5-کلیه دندانپزشکان باید صرفاً از طریق سامانه توزیع کالاهای مشمول ارز رسمی نسبت به دریافت و تایید خرید ملزومات مورد نیاز خود اقدام نمایند(موجود بودن و یا نبودن کالاهای تأمین کننده و یا توزیع کننده در آرشیو کارتابل کلیه دندانپزشکان قابل مشاهده می باشد).

6-دندانپزشکانی که دسترسی به سامانه توزیع کالاهای مشمول ارز رسمی را ندارند باید مشخصات کارت ملی، شماره نظام پزشکی، شماره همراه و ایمیل خود را به آدرس iraniandentalassociation@gmail.com (مربوط به انجمن دندانپزشکی ایران) ارسال نمایند تا نام کاربری و رمز عبور در اسرع وقت برایشان ارسال گردد. همچنین کلینیکها ، درمانگاهها و لابراتوارها نیز باید علاوه بر مدارک فوق شناسه ملی و آدرس خود را نیز ارسال کنند.

یادآوری می گردد موجودی انبار مجازی تأمین کنندگان ملاک تصمیم گیری اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی بوده و در صورتیکه موجودی انبار تأمین کننده با انبار مجازی مغایرت داشته باشد، تأمین کننده موظف به تأمین کالا با نرخ رسمی مطابق با موجودی مشخص شده در انبار مجازی می باشد.

سامانه قیمت ارشادی به منظور شفافیت بیشتر برای تأمین کننده، توزیع کننده، عرضه کننده و مصرف کنندگان به زودی اجرایی خواهد گردید که به محض بارگذاری به اطلاع عموم خواهد رسید.