اخبار : تولید محصول سرقلم مونوپلار ال هوک یکبار مصرف برای اولین بار در ایران در سال رونق تولید

تولید محصول سرقلم مونوپلار ال هوک یکبار مصرف برای اولین بار در ایران در سال رونق تولید

برای اولین بار در ایران در سال رونق تولید محصول سرقلم مونوپلار ال هوک یکبار مصرف توسط شرکت نیاکان رونق پارس به مرحله تولید رسید و موفق به اخذ پروانه ساخت گردید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی، اداره نظارت بر تولید و کنترل کیفی تجهیزات پزشکی طی گزارشی اعلام کرد: برای اولین بار در ایران در سال رونق تولید، محصول سرقلم مونوپلار ال هوک یکبار مصرف به مرحله تولید رسید و موفق به اخذ پروانه ساخت گردید.

براین اساس این گزارش: شرکت نیاکان رونق پارس به عنوان اولین شرکت داخلی تولید کننده این محصول بوده که در سال 1398 موفق به اخذ پروانه ساخت گردیده است. این محصول با تکیه بر توان علمی مهندسان ایرانی و اعتقاد بر تولید داخل، ضمن بهره گیری از علم روز دنیا تولید شده و می تواند در عمل های جراحی کم تهاجمی با هدف برش و انعقاد بافت های نرم و مویرگ ها مورد استفاده قرار گیرد.

درخصوص زیست سازگاری محصول در این گزارش آمده: محصول مذکور آزمون های زیست سازگاری را مطابق با استاندارد ISO 10993 با موفقیت گذرانیده و هم اکنون در مراکز درمانی مورد استفاده قرار می گیرد. نکته مهم در تولید این محصول یکبار مصرف بودن آن است که باعث شده میزان ایمنی محصول درنتیجه حذف آلودگی های ناشی از اعمال جراحی پیاپی به بالاترین میزان خود برسد.

لازم به ذکر است استفاده از پوشش های عایق محافظ زیست سازگار در تولید سرقلم مونوپلار باعث شده تا ایمنی بیمار و پزشک در حین عمل جراحی در سطح قابل قبولی قرار گیرد.