اخبار : برگزاری اولین کمیته پیگیری اجرای شیوه نامه مبارزه با قاچاق تجهیزات و ملزومات پزشکی

برگزاری اولین کمیته پیگیری اجرای شیوه نامه مبارزه با قاچاق تجهیزات و ملزومات پزشکی

اولین جلسه کمیته پیگیری اجرای شیوه نامه مبارزه با قاچاق تجهیزات و ملزومات پزشکی و دندانپزشکیدر سال 98 روز شنبه 14اردیبهشت ماه در معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد.

به گزارش ایفدانا - Ifdanaبه نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ایران –اولین کمیته پیگیری اجرای شیوه نامه مبارزه با قاچاق تجهیزات و ملزومات پزشکی و دندانپزشکی به ریاست معاون غذا و دارو ، جانشین  دبیر کمیسیون برنامه ریزی هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران شنبه14اردیبهشت ماه98 در معاونت غذا و دارو برگزار شد.

این کمیته به ریاست دکتر مهران ولایی معاون غذا و دارو دانشگاه ایران با هدف پیگیری اجرای  شیوه نامه مبارزه با قاچاق تجهیزات پزشکی و دندانپزشکی  با حضور نمایندگانی ازمعاونت های غذا و دارو دانشگاه های علوم پزشکی ایران و تهران، رئیس اتحادیه تهیه و توزیع کنندگان تجهیزات و لوازم پزشکی و آزمایشگاهی  و دندانپزشکی ،رئیس مجتمع رسیدگی به تخلفات پزشکی تعزیرات حکومتی،نماینده سازمان صنعت معدن تجارت استان تهران ،پلیس آکاهی تهران، و معاونت حقوقی گمرک،نمایندگان مدیر کل تجهیزات پزشکی  سازمان غذاودارو،رئیس اداره دندانپزشکی وزارت بهداشت تشکیل شد.
 
در این جلسه ضمن تاکید  بر اتمام زمان نصب برچسب اصالت گروه پنجگانه تجهیزات پزشکی در خصوص  برخورد قانونی با کلیه اصناف و شرکت های وارد کننده و توزیع کننده و همچنین تنظیم دستورالعمل استفاده از کالای دست دوم  و نظارت بر آن در سال 1398 تصمیم گیری گردید.
 
 همچنین سیاست های سال جاری کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و نیز اداره کل تجهیزات پزشکی  و سازمان تعزیرات حکومتی در این حوزه اعلام و بر  گشت های مشترک و بازرسی از سطح عرضه تاکید گردید و ضمن تاکید بر پایش گران فروشی مقرر گردید متخلفین به مراجع قضایی ارجاع شوند.