اخبار : واردات مواد اولیه تولید تجهیزات پزشکی مشمول ارز دولتی است

واردات مواد اولیه تولید تجهیزات پزشکی مشمول ارز دولتی است

مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت، با اشاره به بازار ۲.۵ میلیارد دلاری تجهیزات و ملزومات پزشکی در کشور، گفت: ۳۵ درصد ارزش دلاری این رقم مربوط به تجهیزات تولید داخل است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید حسین صفوی، در ارتباط با برگزاری نمایشگاه ایران هلث و تأثیر آن در حوزه تجهیزات و ملزومات پزشکی، اظهار داشت: به طور کلی بازار تجهیزات و ملزومات پزشکی در کشور ۲.۵ میلیارد دلار به خود اختصاص داده که ۳۵ درصد ارزش دلاری آن مربوط به محصولات تولید داخل و ۶۵ درصد مابقی مربوط به واردات است، بنابراین توجه به این ظرفیت حائز اهمیت است.

وی افزود: ۶۰ درصد محصولات و ملزومات مورد نیاز را به لحاظ عددی تولیدات داخل تأمین می‌کند و ۴۰ درصد مربوط به تجهیزات و ملزومات خارجی در حوزه‌های دندانپزشکی، آزمایشگاهی و…، است.

صفوی با بیان اینکه مواد اولیه تجهیزات و ملزومات پزشکی تولید داخل از طریق ارز رسمی و دولتی حمایت می‌شود، گفت: برخی از اقلام مصرفی نیز که در حوزه ملزومات تولید داخل مورد استفاده قرار می‌گیرد نیز تعرفه آنها مشترک با سایر ملزومات غیر پزشکی است و با ارز نیمایی تهیه می‌شود.

وی ادامه داد: برگزاری نمایشگاه ایران هلث می‌تواند نتایج بسیار مؤثری در حوزه واردات و ارتقا تولیدات و تجهیزات پزشکی و ملزومات آن در کشور داشته باشد.

به گزارش مهر؛ بیست و دومین نمایشگاه بین المللی تجهیزات پزشکی، دارو و آزمایشگاهی (ایران هلث)، از ۱۹ تا ۲۲ خرداد ۹۸ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار می‌شود.