اخبار : وزیر بهداشت در مراسم رونمایی از چهارداروی ضد سرطان در اشتهارد

وزیر بهداشت در مراسم رونمایی از چهارداروی ضد سرطان در اشتهارد

حمایت از کالای داخلی نیازمند همبستگی ملی است/ برای کنترل بیماری های غیرواگیر برنامه داریم

به گزارش ایفدانا -وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه حمایت از کالای داخلی از اهداف وزارتخانه است، گفت: تحقق این هدف همبستگی ملی را می طلبد.

 

به گزارش روابط عمومی معاونت غذا و دارو البرز - دکتر  سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صبح امروز در سفر یک روزه به استان البرز گفت: یکی از زیباترین تعاریف توسعه، توسعه یافتگی یعنی تبدیل نیروی انسانی به سرمایه انسانی که می تواند تولید ملی را رقم بزند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه حمایت از کالای داخلی از اهداف وزارتخانه است، اظهار کرد: به هیچ عنوان اجازه ورود داروی ساخته شده یا مواد اولیه ای که توانایی تولید و ساخت آن ها در کشور وجود دارد را نمی دهیم که این امر، همبستگی ملی را می طلبد.

وی با بیان اینکه باید دست به دست هم دهیم تا این حمایت را به عرصه تولید داخلی و عرضه در سطح ملی تبدیل کنیم، افزود: پیشگیری از سرطان از جمله برنامه های ملی است که با جدیت آن را دنبال می کنیم زیرا شیوع سرطان بسیار بالاست.

وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه در گذشته نه چندان دور با اجرای برنامه واکسیناسیون 6 بیماری مهلک در کشور مهار شد، گفت: اکنون برای پیشگیری و کنترل بیماری های غیر واگیر مانند سرطان 2 برنامه محوری داریم .

وی گفت : در مورد بیماری سرطان 2 برنامه داریم که باید به جایی برسیم که ابتلا به سرطان نداشته باشیم و این جز برنامه های ملی است که دنبال می کنیم.
وی بیان داشت : امروز شیوع سرطان ها و بیماری های غیر واگیر را باید مهار کنیم.
نمکی یادآور شد که در گذشته نه چندان دور 6 بیماری مهلک با واکسن در کشور مهار شد، لیکن پس از آن در تله بیماری های عروقی، دیابت و سرطان گرفتار شدیم که هزینه های زیادی تحمیل می کنند.
وزیر بهداشت گفت: اکنون 2 برنامه شامل اصلاح زیست مردم و ساخت داروهای مورد نیاز در داخل کشور در دست اجرا است .
وی با بیان اینکه حمایت از تولید داخلی در اولویت کاری قرار گرفته است، گفت: به هیچ وجه اجازه واردات داروهایی که مشابه آنها در داخل کشور تولید می شود،نخواهیم داد.
نمکی اظهار داشت : امروز یکی از بزرگترین شاهکارها در داخل کشور تولید ثروت است که شکل می گیرد.
وی بیان داشت: در وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی سیاست حمایت از تولید داخلی دنبال می شود و به هیچ وجه اجازه ورود داروی ساخته شده یا ماده اولیه ساخته شده که در داخل تولید می شود، نخواهیم داد.
نمکی افزود: این شیوه حمایت از تولید همبستگی داخلی ملی را می طلبد و نظام بانکی و بروکراسی که برخی مواقع ترمز تولید داخلی می شود باید اصلاح کرد و حمایت جدی را در عرصه واقعی تولید و عرضه محصول در سطح ملی را داشت .
وی بیان داشت : فعالان عرصه داروسازی کشور را حمایت خواهیم کرد و تولید داروهای مورد نیاز برای کاهش هزینه های ارزی در دستور کار قرارگیرد.
نمکی افزود: امروز البرز به عنوان نقطه حساس در صنعت داروی کشور به شمار می رود و این استان در زمینه دارو و لوازم آرایشی بهداشتی فعالیت خاصی دارد .
وی بیان داشت: اگر کیفیت در مواد اولیه و ساخت باشد بار سنگین از دوش اقتصاد ملی بر خواهد داشت. 
وزیر بهداشت و درمان بیان داشت: استاندار دلسوزانه از تولید حمایت می کنند و گره هایی که در استان است می گشایند لیکن در سطح ملی ما نیز حمایت خواهیم کرد.
در این مراسم از چهار داروی جدید درمان سرطان و دیابت در شهرک صنعتی اشتهارد البرز با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری و وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و معاون غذا و دارو البرز رونمایی شد.