اخبار : تامین 196 قلم دارو و تجهیزات پزشکی برای مراسم ارتحال امام خمینی (ره)

تامین 196 قلم دارو و تجهیزات پزشکی برای مراسم ارتحال امام خمینی (ره)

معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی همه ساله اقدامات لازم جهت تامین رفاه حال شهروندان در ایام تعطیلات خرداد و زائران بارگاه بنیانگذارانقلاب اسلامی انجام می دهد، امسال نیز با در نظر داشتن تعطیلات چهار روزه تدابیر لازم جهت تامین دارو اندیشیده شده است.

به گزارش ایفدانا - Ifdana، به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شهد بهشتی، معاون غذا و دارو دانشگاه گفت: با توجه به نیازسنجی انجام شده، دارو و تجهیزات پزشکی مورد نیاز در مراسم رحلت امام خمینی (ره) مشخص شده و این معاونت با همکاری بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه در تامین و تهیه آنها اقدام کرده است. 

دکتر «فرزاد پیرویان» افزود: 196 قلم دارو و تجهیزات پزشکی از سوی این معاونت ارسال خواهد شد که بیشتر داروهای جنرال از قبیل مسکن و آنتی بیوتیک ها هستند.

او ادامه داد: بر اساس دستورالعمل کمیته بهداشت و درمان مراسم ارتحال امام (ره)، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی دو درمانگاه صحرایی مجزا جهت مراجعه بانوان و آقایان در محل مراسم برپا کرده است و داروها وتجهیزات جهت استفاده در درمانگاه ها ارسال می شود.

وی همچنین با اشاره به فعالیت داروخانه های تحت پوشش دانشگاه در تعطیلات چهار روزه خرداد گفت: داروخانه های روزانه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در ایام تعطیلات خرداد ماه تعطیل می باشند اما در برخی مواقع و در صورت عدم وجود داروخانه شبانه روزی در یک منطقه، داروخانه روزانه موجود در منطقه مورد نظر مؤظف است به ارائه خدمات بپردازد.

پیرویان افزود: داروخانه های روزانه مدنظر مجوز لازم را از این معاونت برای فعالیت در روزهای تعطیل دریافت کرده است.

معاون غذا و دارو افزود: داروخانه های شبانه روزی نیز مانند تمام روزهای سال و بدون تعطیلی و وقفه آماده ارائه خدمات به هموطنان هستند.

دکتر پیرویان همچنین با توصیه به هموطنان تاکید کرد: افراد دارای بیماری های قلبی و ریوی، داروهای مورد نیاز کودکان و سایر بیماری های حساس بهتر است از کافی بودن داروی خود مطمئن بوده یا قبل از تعطیلات اقدام به تهیه داروی مورد نیاز خود نمایند که مشکلی ایجاد نشود.