اخبار : برگزاری نشست همکاری بین وزارت بهداشت، سازمان غذا و دارو و سازمان تعزیرات حکومتی

برگزاری نشست همکاری بین وزارت بهداشت، سازمان غذا و دارو و سازمان تعزیرات حکومتی

نشست همکاری بین وزارت بهداشت، سازمان غذا و دارو و سازمان تعزیرات حکومتی به همت دفتر بازرسی و حقوقی سازمان غذا و دارو به منظور ارتباط تنگاتنگ این دو ارگان نظارتی در سازمان غذا و دارو برگزار شد.

به گزارش ایفدانا، این جلسه با حضور دکتر حریرچی معاون کل وزارت، معاونین بهداشت، درمان و رئیس سازمان غذا و دارو،  دکتر انصاری معاون وزیر دادگستری و رئیس سازمان تعزیرات حکومتی و مدیران کل دارو، تجهیزات پزشکی، دفتر بازرسی و امور حقوقی سازمان غذا و دارو، رئیس مرکز سلامت محیط و کار، مدیران ارشد تعزیرات حکومتی در امور اقتصادی، مقابله با قاچاق کالا و ارز، امور استان‌ها و تعزیرات تهران جلسه­ای به منظور هماهنگی اجرایی برای رسیدگی به موقع پرونده تخلفات خدمات و کالاهای سلامت و پیشگیری از بروز تخلف برگزار شد.

در این جلسه دکتر اسلامی تبار موارد مرتبط با پیشگیری و مقابله با قاچاق و تقلب کالاهای سلامت در سطوح میدانی و بین المللی براساس شاخص­های سازمان بهداشت جهانی را بر شمرد.

در ادامه دکتر حریرچی با اشاره به اهمیت موضوع بررسی رویه افراد متخلف برای اصرار و تکرار تخلف با حفظ شئون حرفه­ای گروه پزشکان ، بر مشارکت فعال حوزه­های بهداشت، درمان و غذا و دارو با سازمان تعزیرات حکومتی تاکید کرد.

دکتر شانه ساز نیز با اشاره به ارتباط تنگاتنگ وزارت متبوع و سازمان غذا و دارو با سازمان تعزیرات حکومتی در سطح ستادی و دانشگاه­های علوم پزشکی سراسر کشور بر رفع چالش­های موجودقیمت‌گذاری کالاهای سلامت و نظارت بر خدمات اشاره کرد.

دکتر انصاری، سازمان تعزیرات حکومتی نیز ضمن تاکید بر سیاستگذاری به منظور روز آمدی مقررات مربوطه، از برقراری مستمر گشت مشترک و ارجاع پرونده­ها از کمیسیون ماده ۱۱ دانشگاه به ادارات کل تعزیرات استان­ها استقبال کرد.

در ادامه معاونین و مدیران کل تخصصی وزارت، سازمان غذا و دارو و سازمان تعزیرات حکومتی آمار و گزارشات پرونده­های حوزه تخصصی را مطرح نموده و در نتیجه این نشست همکاری بین وزارت بهداشت، سازمان غذا و دارو و سازمان تعزیرات حکومتی محکم تر به منظور تسریع در روند رسیدگی به پرونده­های تخلف خدمات و کالاهای سلامت تاکید کردند.