اخبار : نسخه موبایلی پرونده الکترونیک سلامت افتتاح شد

نسخه موبایلی پرونده الکترونیک سلامت افتتاح شد

اپلیکشین پرونده الکترونیک سلامت با حضور رییس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افتتاح شد.

به گزارش وبدا؛ اپلیکشین پرونده الکترونیک سلامت با حضور رییس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افتتاح شد.

دکتر حمیدرضا صفی خانی در حاشیه بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی الکامپ، در مراسم رونمایی از نسخه موبایلی پرونده الکترونیکی سلامت، اظهار کرد: یکی از برنامه هایی که وزارت بهداشت مکلف به راه اندازی آن است، راه اندازی پرونده الکترونیک سلامت برای تمام مردم کشور است.

وی ادامه داد: پرونده الکترونیک سلامت درگاهی است که مردم می توانند با ثبت اطلاعات در آن از سطوح مختلف خدمات بهداشتی و درمانی برخوردار شوند.

دکتر صفی خانی با تاکید بر اینکه اطلاعات در پرونده الکترونیک سلامت کاملا محرمانه است، افزود: اطلاعات سلامت مردم تنها در اختیار پزشکان قرار می گیرد و برای سایرین قابل دسترس نیست.

وی اضافه کرد: پرونده الکترونیک سلامت زمینه ساز برقراری عدالت در حوزه سلامت بین مردم در اقشار مختلف است.

رییس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه در نسخه های بعدی انواع کندینگ نسخه نویسی برای صندوق های بیمه گر، داروخانه ها و در نهایت مطب های خصوصی اجرا خواهد شد، افزود: تمام داروها با کد مورد نظر در سامانه ثبت می شوند و ما می توانیم از میزان مصرف دارو و اینکه دارو برای چه کسی و به چه میزان تجویز شده مطلع شویم.

وی در پایان با تاکید بر اینکه با استفاده از این سرویس، سازمان غذا و دارو مسیر توزیع دارو تا رسیدن به مصرف کننده را رهگیری می کند، اظهار کرد: اجرای طرح ردیابی و ارسال دارو از طریق سازمان غذا و دارو کنترل می شود.

گفتنی است؛ بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیکی (الکامپ) با حضور موثر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از روز پنج شنبه 27 تیر ماه به مدت 4 روز در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود. همچنین، وزارت بهداشت در نمایشگاه امسال الکامپ، در سالن شماره 41، ویژه دولت الکترونیک حضور خواهد داشت.