اخبار : شیوه قیمت گذاری تجهیزات پزشکی به روز رسانی می‌شود

شیوه قیمت گذاری تجهیزات پزشکی به روز رسانی می‌شود

مدیرکل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو گفت: با سازمان حمایت از مصرف کنندگان جلسه‌هایی تشکیل دادیم و ادامه می‌دهیم تا اگر نیاز باشد در زمینه شیوه قیمت گذاری تجهیزات پزشکی و ضرایب آن اصلاحاتی انجام بگیرد و به روز رسانی شود.


به گزارش ایفدانا و به نقل از خبرگزاری ایرنا، سید حسین صفوی در باره احتمال تغییر شیوه قیمت گذاری تجهیزات و ملزومات پزشکی افزود: بازنگری در زمینه تغییر شیوه قیمت گذاری تجهیزات پزشکی با کمک تولیدکنندگان و انجمن‌های مربوطه انجام می‌شود.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین اقدامات دوره اخیر در اداره کل تجهیزات پزشکی، تشکیل کمیته‌ای با حضور انجمن‌های تولیدکننده و صادرکننده تجهیزات و ملزومات پزشکی در کشور است. دبیر این کمیته از بین خود تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی هستند تا امور مربوط به صدور مجوزهای مربوطه تسهیل شود.

صفوی اظهار کرد: مشکلات تولیدکنندگان تجهیزات و ملزومات پزشکی از طریق این کمیته مطرح می‌شود که تاکنون چند جلسه تشکیل شده و مفید بوده است. در این کمیته‌ها موارد مختلفی مانند قیمت گذاری تجهیزات و ملزومات پزشکی مطرح شده است.


مدیرکل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو درباره ادامه شفاف سازی در حوزه تجهیزات پزشکی نیز بیان کرد: همه تلاش ما این است که حوزه تجهیزات و ملزومات پزشکی هم برای فعالان حوزه و هم مردم شفاف باشد