اخبار : صرفه جویی ۱۳۰ میلیارد تومانی با تعریف گایدلاین‌های ملزومات مصرفی در شیراز

صرفه جویی ۱۳۰ میلیارد تومانی با تعریف گایدلاین‌های ملزومات مصرفی در شیراز

رییس هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران از صرفه جویی ۱۳۰ میلیارد تومانی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تعریف گایدلاین‌های ملزومات مصرفی خبرداد.


به گزارش ایفدانا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز به نقل از وبدا، دکتر «مهدی یوسفی» با بیان این مطلب گفت: اقدامات انجام شده در حوزه دانشگاه علوم پزشکی شیراز، شامل تعریف دپوی داروهای حیاتی به ارزش ۱۵ میلیارد تومان، تعریف ذخیره استراتژیک ۱۰۰ قلمی ملزومات مصرفی ضروری برای ۲ تا ۳ ماه است.

او افزود: در خصوص برخی اقلام حیاتی نظیر صافی دیالیز، فراهم سازی امکان خرید متمرکز بیمارستان ها از هشت شرکت تامین کننده و تامین هزینه از سوی دانشگاه نیز از جمله اقدامات انجام شده دانشگاه علوم پزشکی شیراز بوده است.

دکتر یوسفی با بیان اینکه ۱۳۰ میلیارد تومان صرفه جویی سالانه در گردش مالی ۵۰۰ میلیارد تومانی دارو و ملزومات تنها با تعریف گایدلاین ‌های استفاده از ملزومات مصرفی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز صورت گرفته است، ادامه داد: انجام صرفه جویی با تعریف انبار مرکزی بیمارستانی و حذف انبار مجازی و ذخیره‌ های متعدد داخل بخش ‌ها نیز از جمله اقدامات انجام شده دانشگاه علوم پزشکی شیراز بوده و تامین ملزومات با همکاری هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران انجام گرفته است.

رییس هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران با اشاره به بازدید انجام شده از مراکز درمانی زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: هیات اعزامی از سوی وزارت بهداشت از انبارهای تجهیزات و داروخانه‌ های بیمارستانی این مراکز بازدید کرده و طی گفت‌ وگو های انجام شده با بیماران مراجعه کننده از نزدیک در جریان مشکلات آنها قرار گرفته و گزارش کمبودهای موجود به وزیر بهداشت ارائه شده است.

دکتر یوسفی در خصوص بازدید به عمل آمده از مرکز پیوند اعضای ابوعلی سینای شیراز، وجود این مرکز را از لحاظ تعداد پیوند در سطح جهانی منحصر به فرد و از افتخارات نظام سلامت در کشور خواند و گفت: تاکنون همکاری‌ های بسیاری از سوی هیات امنا با مرکز یاد شده برای تامین تجهیزات سرمایه‌ای و ملزومات مصرفی صورت گرفته است./