اخبار : توافق کشور در راه اندازی خط تولید دارو و تجهیزات پزشکی در اندونزی با انتقال تکنولوژی و فناوری

توافق کشور در راه اندازی خط تولید دارو و تجهیزات پزشکی در اندونزی با انتقال تکنولوژی و فناوری

نشست هیات غذا و دارو و تجهیزات پزشکی ایران و اندونزی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی، صبح روز شنبه 1398/06/23 نشست مشترک معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو ایران و معاون غذا و دارو و تجهیزات پزشکی اندونزی به همراه هیات همراه دو کشور در محل سالن ابن سینای سازمان غذا و دارو در آزمایشگاه مرجع غذا و دارو و تجهیزات پزشکی برگزار شد.

در این نشست مهندس سید حسین صفوی مدیرکل تجهیزات و ملزومات پزشکی و همچنین نمایندگان اتحادیه ها و انجمن های شرکت ها و متخصصین تجهیزات پزشکی حضور داشتند.

خانم دکتر  Engko Sosialine Magdalene معاون دارو و تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت اندونزی در این دیدار آمادگی اندونزی را در ارتباط دو جانبه و دریافت تجربیات ایران در حوزه تولید دارو و تجهیزات پزشکی را خواستار شدند.

دکتر محمد شانه ساز طرفین معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو ایران، آمادگی در تبادل اطلاعات نظام رگولاتوری دو طرف و توافق دو کشور در راه اندازی خط تولید دارو و تجهیزات پزشکی در اندونزی با انتقال تکنولوژی و فناوری را بیان داشتند.

مهندس سید حسین صفوی مدیرکل تجهیزات و ملزومات پزشکی در این نشست ضمن بیان اینکه هم اکنون تعدادی از تجهیزات پزشکی ساخت ایران از جمله مانتیورهای علائم حیاتی، تخت اتاق عمل، انکوباتور و الکتروکوتر به اندونزی صادر می شود، آمادگی ایران را برای راه اندازی خطوط تولید مشترک با مشارکت اتحادیه ها و انجمن های بخش خصوصی ایران در اندونزی را اعلام کردند.

لازم به ذکر است در این جلسه اعضای هیات های دو طرف به گفتگو و تبادل نظر در زمینه همکاری های مشترک در زمینه دارو و تجهیزات پزشکی پرداختند و در پایان این نشست نیز تفاهم نامه همکاری متقابل میان نمایندگان دو کشور تنظیم و به امضا رسید.