اخبار : برگزاری دومین کنگره اروپایی- آسیایی فارماکواپیدمیولوژی

برگزاری دومین کنگره اروپایی- آسیایی فارماکواپیدمیولوژی

دومین کنگره اروپایی آسیایی فارماکواپیدمیولوژی در تاریخ ۲۲ لغایت ۲۴ آبان ماه ۱۳۹۸ در شهر تهران توسط دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار می‌شود.


به گزارش ایفدانا، فارماکواپیدمیولوژی به‌عنوان یک‌رشته دانشگاهی، کمتر از ۵۰ سال قدمت دارد. به‌طورکلی این شاخه علمی به‌عنوان "مطالعه  اثرات دارویی در جمعیت‌های بزرگ" تعریف می‌شود، اما به نظر می‌رسد فارماکواپیدمیولوژی این پتانسیل را دارد، به‌عنوان شاخه‌ای از علم، فاصله بین علوم پایه داروسازی و كاربرد آن‌ها در جمعیت را پر كند. 


مطالعات فارماکواپیدمیولوژی دربسیاری از کشورهای درحال‌توسعه هنوز جایگاه خود را پیدا نکرده و نتوانسته سهم بالقوه خود در حل مشكلات مراقبت‌های سلامت، خصوصا برای برنامه‌ریزی وسیاستگذاری را ایفا کند.


برای تبیین جایگاه این علم در کشور، کنگره اروپایی-آسیایی فارماکواپیدمیولوژی برای اولین بار در سال ۲۰۱۸ با مشارکت چند سازمان بین‌المللی و به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ایران برگزار شد.


دومین کنگره اروپایی آسیایی فارماکواپیدمیولوژی در تاریخ ۲۲ لغایت ۲۴ آبان ماه ۱۳۹۸ در شهر تهران توسط دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، و با همکاری و مشارکت انجمن علمی مدیریت و اقتصاد دارویی ایران، سازمان غذا و داروی کشور، و انجمن جهانی فارماکوویژیلانس و دانشگاه‌های علوم پزشکی، انجمن‌های علمی و مراکز تحقیقاتی مرتبط برگزار می‌شود.


این کنگره با محوریت اپیدمیولوژی دارویی، اقتصاد و مدیریت دارو داروسازی بالینی و با توجه ویژه بر موضوع "بیماری‌های غیر واگیر" با حضور اساتید برجسته بین‌المللی از سایر کشورها و رئیس انجمن جهانی فارماکوویژیلانس، در کنار اساتید و متخصصان مجرب داخلی فرصت مغتنمی را به منظور ارتقای علمی شرکت‌کنندگان ایجاد موجبات گردهمایی اقشار مختلف جامعه بزرگ علوم پزشکی را فراهم می‌کند.


این کنگره که مشتمل بر سخنرانی، پنل، کارگاه، پوستر و نمایشگاه‌های جانبی خواهد بود،  فرصت خوبی برای آشنایی با مباحث مطرح در زمینه فارماکواپیدمیولوژی ایجاد خواهد کرد.


مخاطبین این کنگره اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی، متخصصین، پزشکان، داروسازان،صاحبان صنایع مرتبط، مدیران و کارشناسان بخش‌های سیاست‌گذاری، نظارتی و بیمه می‌باشند. همچنین لازم به ذکر است که این کنگره برای مشمولین دارای امتیاز بازآموزی خواهد بود.