اخبار : نظارت معاونت غذا و دارو دانشگاه ایران بر نمایشگاه های جانبی ۶ ماهه اول سال ۹۸

نظارت معاونت غذا و دارو دانشگاه ایران بر نمایشگاه های جانبی ۶ ماهه اول سال ۹۸

مجوز بیست کنگره کشوری و بین المللی در شش ماهه اول سال ۱۳۹۸ از سوی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ایران صادر گردید و تعداد ۵۳۷ غرفه مورد بازرسی قرار گرفت.


به گزارش ایفدانا به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ایران –در شش ماهه اول سال ۱۳۹۸ مجوز بیست  کنگره کشوری و بین المللی از سوی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ایران صادر گردید و تعداد ۵۳۷ غرفه مورد بازرسی قرار گرفت.

با برگزاری نمایشگاه جانبی پزشکی شاهد افزایش شرکت های تولید داخل بوده و همچنین با حمایت تولید کنندگان داخلی و افزایش تبلیغ و عرضه آنها  ، همچنین مصرف داروهای خارجی با اصالت و جلوگیری از معرفی داروهای بدون اصالت   در نمایشگاه های جانبی، امید است در آینده در تولید ات داخلی به موفقیت های بیشتری دست یابیم.

در پی نظارت های انجام شده جمعا ۵۳۷ غرفه مورد بازرسی قرار گرفت که از این غرفه ها، تعداد ۳۹۵ غرفه مربوط به تجهیزات پزشکی، ۸۰ غرفه دارو و ملزومات پزشکی و ۶۲ غرفه شرکت های فرآورده های طبیعی سنتی و مکمل ها است.

در این بازرسی ها موارد تخلف دیده شده در کنگره ها به اداره کل مربوطه گزارش خواهد شد و جهت پیگیری و برخورد قانونی به مراجع قضایی ارسال خواهد شد.