اخبار : اطلاعیه فوری؛ تخصیص ارز درهم امارات جهت ثبت سفارشات تجهیزات پزشکی

اطلاعیه فوری؛ تخصیص ارز درهم امارات جهت ثبت سفارشات تجهیزات پزشکی

مهندس مزینانی از تخصیص ارز درهم امارات جهت ثبت سفارشات تجهیزات پزشکی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی، مهندس روح اله مزینانی معاون اجرایی و برنامه ریزی اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی و نماینده حوزه تجهیزات پزشکی در بانک مرکزی و گمرک گفت: به منظور تسریع دسترسی و شرکت‌های تولیدکننده و واردکننده برای تخصیص ارز موارد به شرح ذیل را به اطلاع شرکت های تولیدکننده و واردکننده تجهیزات و ملزومات پزشکی می‌رساند:

1-بنابر اعلام بانک مرکزی متقاضیان تخصیص ارز درهم امارات می بایست با مراجعه به بانک‌های عامل مربوطه نسبت به ویرایش گواهی ثبت آماری (فیش بانکی) فعلا با کدهای کارگزار BTEJIRTH اقدام نمایند. درخصوص دیگر کدهای کارگزار درهم امارات نظیر REFAIRTH و SABCIRTH متعاقبا اعلام خواهد شد.

2-بدیهی است برای ثبت سفارشاتی که کمپانی ذینفع از کشورهای دارای ارزهای در دسترس مانند یوان چین و روپیه هند باشد، متقاضیان می بایست صرفا از ارزهای مذکور استفاه نمایند.

3-متقاضیان تخصیص ارز ثبت سفارشات " یورو اروپا " ذینفعان اروپایی و امریکایی که به دلایل بانکی و تحریم های ظالمانه امریکا ناچار به انتظار برای تخصیص ارز یورو می باشند، بر اساس فهرست های ارسالی به بانک مرکزی که ثبت سفارشات مربوطه در سایت اداره کل تجهیزات پزشکی به آدرس imed.ir درج و اطلاع رسانی شده است، توسط بانک مرکزی تخصیص ارز صورت خواهد پذیرفت.

4-زمان انتظار در صف تخصیص ارز گواهی های ثبت آماری ثبت سفارشات بسته به منابع ارزی بانک مرکزی می باشد.

5-بدیهی است کلیه شرکت های واردکننده و تولیدکننده کمافی السابق می توانند مشکلات ارزی خود را از طریق سامانه مشکلات بانکی و گمرکی imed.ir با جزئیات ثبت سفارشات اعلام نمایند. و پیگیری توسط اداره کل تجهیزات پزشکی صورت خواهد پذیرفت.

لازم به ذکر است متقاضیان در صورت وجود هر گونه سوال و یا پیگیری می توانند نسبت به درج تیکت(یادداشت الکترونیکی) از منوی پاسخگویی الکترونیکی پورتال imed در بخش امور بانکی و گمرکی اقدام نمایند.