اخبار : تخصیص فوری یورو اروپا / متقاضیان تخصیص ارز یورو اروپا می بایست با مراجعه به بانک‌های عامل مربوطه نسبت به ویرایش گواهی ثبت آماری (فیش بانکی) اقدام کنند

تخصیص فوری یورو اروپا / متقاضیان تخصیص ارز یورو اروپا می بایست با مراجعه به بانک‌های عامل مربوطه نسبت به ویرایش گواهی ثبت آماری (فیش بانکی) اقدام کنند

اطلاعیه تخصیص فوری یورو اروپا منتشر شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی، مهندس روح اله مزینانی معاون اجرایی و برنامه ریزی اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی و نماینده حوزه تجهیزات پزشکی در بانک مرکزی و گمرک جمهوری اسلامی ایران گفت:
برای تخصیص ارز یورو اروپا ثبت سفارشات تجهیزات و ملزومات پزشکی، متقاضیان تخصیص ارز یورو اروپا می بایست با مراجعه به بانک‌های عامل مربوطه نسبت به ویرایش گواهی ثبت آماری (فیش بانکی) به یکی از روشهای ذیل با فوریت اقدام نمایند:

۱- درصورت دارابودن حساب ذینفع اروپایی در بانک خاور میانه مونیخ فیش ارزی به کد کارگزار M236IRTH اصلاح گردد و فورا تخصیص و تامین ارز میگردد.
امکان افتتاح حساب فوری ذینفعان اروپایی در بانک خاورمیانه مونیخ مهیا می باشد.
درصورت امکان برای دیگر بانک های اروپایی از طریق بانک های عامل و یا این سایت متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

۲-درصورت عدم امکان استفاده از روش بند ۱ فوق شرکت می بایست بلافاصله با مراجعه به هریک از بانک های عامل مربوطه ایرانی نسبت به اصلاح فوری کدکارگزار فیش ارزی ثبت سفارش به کدکارگزار تجارت BTEJIRTH یورو اروپا اقدام نمایند.
امکان تخصیص یورو با دیگر کدهای کارگزار یورو اروپا نظیر سپه SEBPBIRTH و سامان SABCIRTH متعاقبا فراهم و اطلاع رسانی خواهد شد.
درصورت استفاده و تخصیص ارز یورو اروپا با کارگزاران مذکور در این بند خبر به جای ۴۵ روز با محدودیت زمانی فقط ۷ روز از زمان تخصیص ارز متقاضی وقت دارد تا ضمن تامین ریالی از طریق بانک عامل نسبت به تامین ارز اقدام نماید در غیر اینصورت تخصیص ارز باطل خواهد شد.

3-متقاضیان تخصیص ارز ثبت سفارشات " یورو اروپا " ذینفعان اروپایی و امریکایی که به دلایل بانکی و تحریم های ظالمانه امریکا ناچار به انتظار برای تخصیص ارز یورو می باشند، بر اساس فهرست های ارسالی به بانک که ثبت سفارشات مربوطه در سایت اداره کل تجهیزات پزشکی به آدرس imed.ir درج و اطلاع رسانی شده است، باید به یکی از روشهای فوق اقدام نمایند و پس از اصلاح کد کارگزار تخصیص ارز صورت خواهد پذیرفت.

۴- متقاضیان درصف درهم امارات طبق خبر قبلی با کدهای کارگزار مشابه یورو که در بند ۲ فوق امده ا ست باسرعت بیشتری نسبت به یورو تخصیص ارز خواهد شد.

۵-زمان انتظار در صف تخصیص ارز گواهی های ثبت آماری ثبت سفارشات بسته به منابع ارزی می باشد.

۶-بدیهی است کلیه شرکت های واردکننده و تولیدکننده کمافی السابق می توانند مشکلات ارزی خود را از طریق سامانه مشکلات بانکی و گمرکی imed.ir با جزئیات ثبت سفارشات اعلام نمایند. و پیگیری توسط اداره کل تجهیزات پزشکی صورت خواهد پذیرفت.

لازم به ذکر است متقاضیان در صورت وجود هر گونه سوال و یا پیگیری می توانند نسبت به درج تیکت (یادداشت الکترونیکی) از منوی پاسخگویی الکترونیکی پورتال imed در بخش امور بانکی و گمرکی اقدام نمایند .