اخبار : سه گروه جدید از سلول های پیش ساز ادیپوسیت مرتبط با چاقی شناسایی شدند

سه گروه جدید از سلول های پیش ساز ادیپوسیت مرتبط با چاقی شناسایی شدند

گروهی از محققان در همکاری با محققان دانشکده پزشکی Perelman در دانشگاه پنسیلوانیا، سه گروه جدید از سلول های پیش ساز ادیپوسیت مرتبط با چاقی را در انسان شناسایی کردند. در مقاله ای که در مجلهScience  منتشر گردید، محققان درباره شکل گیری آدیپوسیت های جدید از سلول های پیش ساز در بافت چربی و آنچه که آنها یافتند، توضیح دادند.

دکتر Chau و Cawthorn در این مقاله توضیح دادند که ذخیره سازی چربی توسط بدن، صرفا برای حفظ انرژی اضافی برای مصرف در زمان های مورد نیاز صورت نمی گیرد، بلکه همچنین وسیله ای است که از طریق آن اندام های بدن را از تجمع چربی های نابجا که می تواند منجر به بروز آسیب در اندام ها شود، محافظت کند. آنها همچنین یادآوری کردند که درک روش هایی که بدن برای ذخیره ی چربی بکار می گیرد به دانشمندان در تلاش برای مبارزه با چاقی کمک می کند. تحقیقات پیشین نشان داده اند که گسترش چربی به دو طریق اتفاق می افتد: سلول های چربی از نظر اندازه بزرگ می شوند و تعداد سلول های چربی افزایش می یابد. اولی باعث چاقی می شود، و دومی به جلوگیری از چاقی کمک می کند. دانشمندان همچنین می دانند که گسترش چربی وابسته به ایجاد ادیپوسیتهای جدید است که از سلول های پیش ساز که در داخل بافت چربی زندگی می کنند، بوجود می آیند. تحقیقات پیشین همچنین نشان داده اند که سلول های پیش ساز مختلفی برای ادیپوسیت ها(APC) در بافت چربی وجود دارد، اما تا به حال نقش آنها در گسترش چربی ها مشخص نشده بود. در این تلاش جدید، محققان سه گروه جدید ازAPC ها را شناسایی کرده اند که نقش مهمی در توسعه ی چاقی دارند.
برای این کشف، محققان مجبور به استفاده از یک تکنیک جدید به نام fluorescence-activated cell sorting شدند که اجازه می داد سلول های چربی بر اساس پروتئین های خاصی که در آنها وجود دارد، دسته بندی شوند. هنگامی که این کار انجام شد، محققان توالی RNAهای یک سلول را تعیین کردند، این کار به آنها اجازه داد تا سلول ها را براساس شباهتهایشان در یک گروه قرار دهند. محققان گزارش دادند که بیشتر سلول های مورد مطالعه ی آنها به یکی از این سه گروه تازه شناخته شده، تعلق داشتند. این گروه ها شامل سلول های پیش ساز بینابینی، preadipocytes  و گروه 3 بودند. سلول های هر گروه استخراج و جدا شدند و در محیط کشت تکثیر شدند تا ادیپوسیت ها را تولید نمایند. محققان پیشنهاد کردند که مطالعات بیشتری بر روی اعضای این گروه های جدید ازAPC ها باید انجام شود تا راه های جدیدی برای مبارزه با چاقی از طریق افزایش تعداد سلول های چربی به جای افزایش اندازه ی آنها کشف گردد.