اخبار : اطلاعیه فوری در تخصیص ارز/ تخصیص ارز یورو از طریق شرکت واسط با کد M236IRTH/ تخصیص ارز یورو اروپا با کد BTEJIRTH/ تخصیص درهم امارات

اطلاعیه فوری در تخصیص ارز/ تخصیص ارز یورو از طریق شرکت واسط با کد M236IRTH/ تخصیص ارز یورو اروپا با کد BTEJIRTH/ تخصیص درهم امارات

اطلاعیه فوری در تخصیص ارز منتشر شد.

به گزارش اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی، مهندس روح اله مزینانی معاون اجرایی و برنامه ریزی اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی و نماینده حوزه تجهیزات پزشکی در بانک مرکزی و گمرک گفت: پیرو جلسات برگزار شده و پیگیری های به عمل آمده، اطلاعیه چند تخصیص ارزی به شرح ذیل اعلام می گردد:

تخصیص ارز یورو از طریق شرکت واسط با کد M236IRTH :
متقاضیان می توانند درصورت:
1- دارابودن حساب ذینفع اروپایی (فروشنده اصلی) در بانک خاور میانه مونیخ
2- و یا دارابودن حساب کمپانی واسط فروشنده در بانک مذکور و امکان پرداخت به بانک ذینفع اروپایی (فروشنده اصلی) از طریق بانک کارگزار خاورمیانه مونیخ (به عبارتی بانک ذینفع اروپایی حاضر به دریافت پول از شعبه مونیخ و از سمت ایران باشد)
می بایست مشابه دیگر موارد اقدامی از طریق شرکت واسط با درخواست به اداره کل تجهیزات پزشکی و معرفی ثبت سفارشات وزارت بهداشت، به بانک های عامل مراجعه و نسبت به ایجاد/ویرایش کدکارکزار فیش ارزی به کد کارگزار M236IRTH اقدام نماید. متعاقب آن تخصیص و تامین ارز در شبکه بانکی با قید فوریت اقدام می‌گردد.

همچنین امکان افتتاح حساب فوری ذینفعان اروپایی در بانک خاورمیانه مونیخ مهیا می باشد.

شایان ذکر است کلیه‌ بانک‌های عامل می‌توانند با روش فوق نسبت به ویرایش فیش ارزی و تغییر کد کارگزار مذکور اقدام نمایند و هیچ نیازی به تغییر بانک عامل نمی باشد و کلیه بانک هایی که قبلا از طریق شرکت واسط و کد M236IRTH امکان اقدام داشته اند شامل بانک های رفاه، تجارت، پاسارگاد، خاورمیانه، کارآفرین، کشاورزی، اقتصاد نوین، سامان، مسکن، شهر، ملی، ملت، صنعت و معدن و سپه می توانند از این روش استفاده نمایند.

تخصیص ارز یورو اروپا با کد BTEJIRTH :
پیرو اطلاع رسانی از طریق سایت imed.ir و سیستم اتوماسیون (صندوق پیام های دریافتی شرکت در کارتابل الکترونیکی شرکت در آیمد) به اطلاع می‌رساند، در خصوص تخصیص یورو اروپا متقاضیان می‌توانند با مراجعه به بانک‌های عامل مربوطه نسبت به ویرایش گواهی ثبت آماری (فیش بانکی) با کد کارگزار BTEJIRTH اقدام نمایند. شایان ذکر است که نیازی به تغییر بانک عامل نمی باشد و موضوع باید از طریق بانک عامل شرکت پیگیری شود. بدیهی است روش دیگر تخصیص ارز یورو نیز از طریق کمپانی واسط و با کد M236IRTH همچنان پابرجا و قابل اجرا می باشد.

تخصیص درهم امارات:
پیرو اطلاع رسانی از طریق سایت imed.ir و سیستم اتوماسیون (صندوق پیام های دریافتی شرکت در کارتابل الکترونیکی شرکت در آیمد) مجدداً به اطلاع می‌رساند، در خصوص تخصیص ارز درهم امارات متقاضیان می‌توانند با مراجعه به بانک‌های عامل مربوطه نسبت به ویرایش گواهی ثبت آماری (فیش بانکی) با کدهای کارگزار BTEJIRTH، KHMIIRTH و SABCIRTH و REFAIRTH اقدام نمایند.
توجه شود که نیازی به تغییر بانک عامل نمی باشد و موضوع باید از طریق بانک عامل شرکت پیگیری شود.