اخبار : آخرین نتایج آزمایش‌ روی کیک های مشکوک/ اثری از قرص‌های روان‌گردان و مخدر یا قرص برنج یافت نشد

آخرین نتایج آزمایش‌ روی کیک های مشکوک/ اثری از قرص‌های روان‌گردان و مخدر یا قرص برنج یافت نشد

سخنگوی سازمان غذا و دارو با اشاره به بررسی نمونه قرص‌های جاسازی شده در کیک‌ها گفت: براساس اعلام آزمایشگاه اثری از قرص‌های روان‌گردان و مخدر یا قرص برنج در کیک‌ها یافت نشده است.


دکتر کیانوش جهانپور در گفت‌و‌گو با ایفدانا اظهار کرد: با برسی نمونه قرص‌های جاسازی شده در اسنکها و کیک های ارسال شده از  ۴ استان هرمزگان، سیستان و بلوچستان، کرمان و آذربایجان غربی مشخص شد که حاوی مخدر یا روان گردان یا قرص برنج نبودند.

وی افزود: قرص و کپسول خارج از روند تولید در محصولات ۱۲ برند تولیدی، جاسازی شده که به نظر می‌رسد به منظور تشویش اذهان عمومی صورت گرفته است.

جهانپور با تاکید بر اینکه داروهای مخدر یا قرص برنج در نمونه های ارسالی به آزمایشگاه مرجع یافت نشده است، عنوان کرد: در کیک‌ها قرص‌های استامینوفن، بروفن، ستیریزین، هیدروکسی زین، متوکلوپرامید و ... گزارش است.

وی خاطرنشان کرد: تمام فروشگاه‌ها موظف هستند محصولات خود را از زنجیره پخش رسمی، معتبر و شناسنامه دار و با فاکتور رسمی تهیه کنند. اما برخی فروشگاه ها به دلیل ارزان تر بودن کالای خود را از پخش کننده های غیرمجاز کالا تحویل می گیرند که با آنها برخورد خواهد شد.