اخبار : یارانه حمایتی خرید تجهیزات آزمایشگاهی «ایران‌ساخت» بیش‌تر می‌شود

یارانه حمایتی خرید تجهیزات آزمایشگاهی «ایران‌ساخت» بیش‌تر می‌شود

مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از افزایش یارانه حمایتی معاونت علمی و فناوری برای خرید تجهیزات آزمایشگاهی ایران‌ساخت خبر داد.


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، رضا اسدی‌فرد گفت: با هدف بهره‌مندی مراکز عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی از حمایت‌های این نهاد، برای خرید تجهیزات آزمایشگاهی، یارانه خرید این تجهیزات بیشتر می‌شود.

وی افزود: درصد یارانه پیشنهاد شده در این طرح، علاوه بر یارانه معمول نمایشگاه و مبالغ ذکر شده پیشین است. یعنی یارانه حمایتی خرید این تجهیزات افزایش می‌یابد.

اسدی‌فرد گفت: در این طرح پیشنهادی یارانه مراکز دولتی عضو شبکه که جزء رتبه‌های یک تا صد شبکه در سال جاری باشند و همه تجهیزات نوع یک یا دو را در نمایشگاه خریداری کنند ۱۵ درصد یارانه مازاد دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: بر اساس این طرح، مراکز دولتی عضو شبکه که در رتبه بالاتر از صد قرار بگیرند و همه تجهیزات نوع یک و دو را بخرند، مشمول ۱۰ درصد یارانه این طرح قرار می‌گیرند.

اسدی فرد خاطر نشان کرد: مقرر است که مراکز خصوصی عضو شبکه هم که در رتبه یک تا صد شبکه در سال جاری قرار دارند و همه تجهیزات نوع یک یا دو را خریداری می‌کنند نیز ۲۰ درصد یارانه این طرح جدید را دریافت می‌کنند.

بنا به گفته مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ، مراکز خصوصی عضو شبکه که در رتبه بالاتر از صد قرار دارند و خریدار تجهیزات نوع یک و دو هستند هم مشمول ۲۰ درصد یارانه می‌شوند.