اخبار : رشد قیمت دارو و تجهیزات پزشکی کمتر از تورم است

رشد قیمت دارو و تجهیزات پزشکی کمتر از تورم است

معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو گفت: رشد قیمت دارو و تجهیزات پزشکی از ابتدای سال جاری کمتر از تورم و پایین‌تر از ۱۰ درصد است و تا پایان سال تغییر قیمت نخواهند داشت.


به گزارش ایفدانا و به نقل از خبرگزاری ایرنا، دکتر محمدرضا شانه ساز با اشاره به اینکه رشد متوسط قیمت دارو و تجهیزات پزشکی در کشور نسبت به تورم خیلی پایین تر است، عنوان کرد:  هزینه های جانبی ناشی از هزینه های تورم در شرکتهای دارو و تجهیزات پزشکی مطرح است، اما از ابتدای سال جاری تاکنون متوسط افزایش قیمت دارو حدود ۱۰ درصد بوده و بیشتر نشده است.

وی خاطرنشان کرد: اکنون براساس دستورات، کمیسیون قیمت گذاری دارو را تشکیل نداده ایم و فقط یکسری محصولات جدید تولیدی هستند که برای اولین بار وارد بازار می شوند. این اقلام که حدود ۲۰ قلم دارو هستند هنوز قیمت ندارند و تولیدکنندگان این اقلام درخواست قیمت گذاری کرده اند به همین علت درصدد هستیم با هماهنگی سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان جلسات قیمت گذاری این کالا تشکیل شود.

رییس سازمان غذا و دارو یادآور شد: برخی تولیدکنندگان دارو و تجهیزات پزشکی با توجه به تورم و مشکلات اقتصادی تقاضای افزایش قیمت دارند اما چون کمیسیون قیمت گذاری دارو و تجهیزات پزشکی فعلا تشکیل نمی شود، طبیعتا این اقلام هم تغییر قیمت نخواهند داشت.

شانه ساز تصریح کرد: در مورد تجهیزات پزشکی نیز رشد قیمت ها از اول امسال در حد همان حدود رشد قیمت دارو و زیر ۱۰ درصد است البته در قیمت گذاریتجهیزات پزشکی متفاوت از داروست با این وجود نرخ رشد قیمت تجهیزات پزشکی نیز خیلی پایین تر از نرخ تورم است/.