اخبار : استقرار تجهیزات پیشرفته شناسایی کرونا ویروس در فرودگاه امام

استقرار تجهیزات پیشرفته شناسایی کرونا ویروس در فرودگاه امام

مدیر گروه تخصصی مدیریت بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی تهران، از تجهیز فرودگاه امام(ره) به تجهیزات پیشرفته شناسایی بیماران مشکوک به کرونا ویروس خبر داد.


به گزارش خبرگزاری مهر، علی نیک فرجام، در جلسه آموزشی کروناویروس جدید، در مورد پیشینه بیماری کرونا، آخرین آمار بروز در چین و گسترش آن به سایر کشورها، راه‌های انتقال، چگونگی پیشگیری از بیماری و نیز امکانات موجود در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) و اقداماتی که برای شناسایی مبتلایان احتمالی، در حال انجام است اطلاعاتی ارائه کرد.

وی ضمن تاکید بر اینکه تاکنون هیچ موردی از بیماری در کشور دیده نشده است، افزود: مکان تشخیص بیماری توسط آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت در کشور وجود دارد. همچنین فرودگاه امام خمینی (ره) به‌ زودی به تجهیزات پیشرفته برای شناسایی بیماران مشکوک به کروناویروسِ جدید مجهز خواهد شد.

نیک‌فرجام با تاکید بر راه‌های پیشگیری از بیماری‌های حاد تنفسی از جمله آنفلوانزا و کرونا، تصریح کرد: شستشوی مکرر دست‌ها با آب و صابون، پرهیز از دست دادن و روبوسی در زمان احوالپرسی و خودداری از حضور در تجمعات در زمان شیوع این بیماری‌ها، می تواند از انتقال ویروس پیشگیری کند.

 مدیر گروه تخصصی مدیریت بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران، اظهار داشت: تمامی مسافرانی که از کشور چین وارد فرودگاه امام (ره) می‌شوند توسط کارشناسان بهداشت مستقر در پایگاه مراقبت مرزی فرودگاه، از نظر تب، سرفه و تنگی نفس مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.