اخبار : تغییر ذهنیت جهانیان نسبت به ایران با تولید محصولات هایتک

تغییر ذهنیت جهانیان نسبت به ایران با تولید محصولات هایتک

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به پیشرفت کشور در حوزه فناوری نانو، اظهار کرد: تولید محصولات هایتک در تغییر ذهنیت جهانیان نسبت به ایران بسیار موثر بوده است.


به گزارش ایفدانا، نشست تخصصی معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو و مدیران ارشد این سازمان با شرکت های تولید کننده محصولات سلامت محور مبتنی بر فناوری نانو به همت کمیته فناوری نانو سازمان غذا و دارو برگزار شد.
 
هدف از این نشست بررسی چالش های شرکت های فعال تولیدکننده محصولات سلامت محور مبتنی بر فناوری نانو در تعامل با سازمان غذا و د ارو و ارائه راهکار جهت تسریع روند بررسی پرونده این محصولات در ادارات کل سازمان غذا و دارو بود.
 
دکتر محمدرضا شانه ساز با اشاره به سیاست های سازمان غذا و دارو برای حمایت از شرکت های دانش بنیان به خصوص شرکت های فعال در حوزه تولید محصولات سلامت محور مبتنی بر فناوری نانو، گفت: فعالیت این شرکت ها مصداق جهاد و ادامه راه شهدا است و تولید محصولات هایتک در تغییر ذهنیت جهانیان نسبت به ایران بسیار موثر است.

وی کمیته فناوری نانو را از مدل های موفق برون سپاری فعالیت ها به متولیان اصلی دانست و از دست اندر کاران این حوزه تقدیر کرد.

در ادامه این جلسه شرکت های فعال در این حوزه به بیان مسائل موجود در روند بررسی پرونده محصولاتشان در سازمان غذا و دارو پرداخته و مسئولان سازمان غذا و دارو،  پاسخگوی مسائل بودند و به ارائه راهکارهایی برای رفع چالش های مطرح شده پرداختند.

در ادامه رئیس سازمان غذا و داورو دستوراتی به منظور تسریع در فرآیندهای مرتبط با صدور مجوز به محصولات سلامت محور مبتنی بر فناوری نانو در سازمان غذا و دارو ابلاغ  کرد.
 
رئیس و مسئولان سازمان غذا و دارو نیز در پایان این نشست از نمایشگاه محصولات تولید شده مبتنی بر فناوری نانو بازدید کرده و از نزدیک با پیشرفت های ایران در حوزه فناوری نانو آشنا شدند.