اخبار : کیت‌های تشخیص کرونا توسط چند شرکت ایرانی تولید شده است

کیت‌های تشخیص کرونا توسط چند شرکت ایرانی تولید شده است

سخنگوی وزارت بهداشت گفت:چند شرکت ایرانی توانسته اند کیت های تشخیصی کرونا را تولید اولیه کنند که بعد از رفع اشکال نهایی و تایید نهادهای مربوطه وارد آزمایشگاه ها می شود.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت : مثل هفته های گذشته (هفته هایاولیه شیوع بیماری) وابسته به تست PCR نیستیم و نخواهیم ماند این تست کارکرد اصلی اش شیوع طغیانها است ولی الان آزمایشگاه های بسیاری داریم که میتوانند تست PCR را تا ۱۰ هزار مورد در روز انجام بدهند.

کیانوش جهانپور گفت: بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از اتباع را تحت مراقبت در سامانه سیب داریم و در بسیج ملی مقابله با کرونا هم می توانند مشارکت کنند ولی با توجه به اینکه پزشکان بدون مرز مایل بودند در ایران حضور داشته باشند و یک بیمارستان کوچک برای نگهداری بیماران کرونایی داشته باشند ترجیح دادیم از این امکانات و سرویس ها در استانهای مرزی برای نگهداری اتباع استفاده شود. ما در حال حاضر نیاز به ایجاد تخت اضافه و ارائه خدمات و تعداد پزشک و دارو نداریم و تجهیزات مراقبت های ویژه برای توسعه تخت های ICU را امروز بیشتر از هرچیزی نیاز داریم.

وی ادامه داد: چند شرکت ایرانی توانسته اند کیت هایتشخیصی کرونا را تولید اولیه کنند که بعد از رفع اشکال نهایی و تایید نهادهای مربوطه وارد آزمایشگاه ها میشود.
و دسترسی به این کیت ها با ورود کیت های ایرانی به بازار راحت تر خواهد شد.