اخبار : تولید ماسک n۹۵با کمک یک واحد کارگاهی تولیدی و کسب تاییده سازمان انرژی اتمی

تولید ماسک n۹۵با کمک یک واحد کارگاهی تولیدی و کسب تاییده سازمان انرژی اتمی

معاونت غذا و دارو دانشگاه ایران موفق به تولید ماسک n۹۵با کمک یک واحد کارگاهی تولیدی و کسب تایید سازمان انرژی اتمی شد.


به گزارش ایفدانا به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو دانشگاه ایران، دکتر فاطمه فتحی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ایران از تولید ماسک n۹۵خبر داد و گفت:  با پیشنهاد  رئیس دانشگاه دکتر کوهپایه زاده در کمیته بحران دانشگاه مبنی بر رفع نیاز ماسک  n۹۵ بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه با حمایت از تولید داخلی همکاران تجهیزات پزشکی این معاونت از روزهای ابتدایی بحران یکی از واحدهای تولیدی ماسک  بدون مجوز در شهر قدس  را شناسایی و با تفویض اختیار  از سوی ریاست سازمان غذا و دارو به معاونت جهت صدور پروانه های تولید کوتاه مدت اقدام نمود و طی یک تفاهم نامه سه جانبه بین معاونت، شرکت و مجموعه مدد ایران نسبت به رفع نیاز بیمارستانهای تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران کرد.

معاون غذا و دارو در تشریح  این خبر افزود : با شناسایی و پلمپ شدن این واحد تولیدی غیر مجاز ماسک در شهرقدس کارشناسان تجهیزات پزشکی  این معاونت روز شنبه ۱۰ اسفند ماه ۹۸ در مکان مذکور حاضر شدند. کارگاه مذکور  ضمن بهبود فیزیکی ، شرایط تولید استاندارد را با مشاوره مهندس همایی مدیر تجهیزات پزشکی  معاونت فراهم کرد و با نظارت کامل همکاران این حوزه از نحوه تهیه مواد اولیه تا تولید این مهم محقق شد و مجوز تولید موقت ماسک در اسفند ماه به این واحد تولیدی اعطا شد.

 وی با اشاره  به این که ضمن هماهنگی با اداره کل تجهیزات پزشکی این  واحد تولیدی موظف گردید  روزانه  بخشی از تعداد موردنیاز ماسک دانشگاه راتحویل دهد عنوان کرد : با نظارت بر تهیه مواد اولیه و با کیفیت و پس از اطمینان از کیفیت محصول طی تفاهم نامه ای مقرر گردید شرکت مذکور روزانه تعدادی ماسک N۹۵ جهت رفع نیاز بیمارستان های دانشگاهی را تحویل کند.

گفتنی است روز دوشنبه ۱۸ فروردین ماه ۹۹ تست های سازمان انرژی اتمی حاکی از کیفیت فوق العاده ماسک های تولیدی بود که ۹۸% کارایی ماسک در عبور ذرات در مقیاس ۳ نانو متر است.

 با همت همکاران تجهیزات پزشکی  این معاونت این واحد  صنفی غیر مجاز که در بدترین شرایط ممکن بود ، تبدیل به یک واحد تولیدی با راندامان عالی شد و علاوه بر تقویت تولید داخل در مقایسه با نمونه های موجود خارجی در بازار که با قیمت های بسیار بالا در حال فروش می باشد صرفه جویی مناسبی را برای دانشگاه در پی داشته است و این امر یکی از اقدامات درآمدزایی غیر مستقیم دانشگاه مبتنی بر نیاز جامعه محسوب می شود.

لازم به ذکر است پس از تفویض اختیار از سوی دکتر شانه ساز رئیس سازمان غذا و داروبه معاونت های غذا و دارو و در راستای صدور پروانه های تولید واحدها برای رفع بحران کرونا و با تعداد۶۰ واحد مورد ارزیابی قرار گرفتند و ۱۰ مورد به صورت موقت موفق به دریافت مجوز تولید شده اند.